שר החוץ האיראני: "ארה"ב וישראל מחפשות מלחמה - ומפרות את החוק הבינלאומי"
המתיחות בין ישראל לאיראן מסלימה, וקולות המלחמה גוברים. נתניהו הדגיש שישראל תמשיך לפעול נגד איראן במזרח התיכון "כדי להבטיח את ביטחונה של ישראל"

שר החוץ של איראן האשים היום (ראשון) את ארצות הברית וישראל בטענה שהן "מחפשות מלחמה". הוא הוסיף כי הפעולות של השתיים מגבירות את הסיכוי לעימות באזור.

מאשים את ישראל וארצות הברית בהפרת החוק הבינלאומי. שר החוץ של איראן, מוחמד זריף (צילום: Shutterstock)

שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף אמר את הדברים בכנס הביטחון שנפתח היום במינכן. הוא גם מתח ביקורת על הקריאה של סגן הנשיא האמריקני מייק פנס למדינות אירופה לפרוש מהסכם הגרעין, והפציר בצרפת, בגרמניה ובבריטניה לעשות יותר כדי להציל את ההסכם.

"אין ספק שיש מי שמחפש מלחמה.. ישראל" אמר זריף, "הסיכון למלחמה גדול. הסיכון אפילו יגדל אם היא תמשיכו להעלים עין מהפרות חמורות של החוק הבינלאומי".

זריף האשים את ישראל בהפרת הריבונות של סוריה בעקבות התקיפות שביצע חיל האוויר בשמי המדינה, ומתח ביקורת על מדינות אירופה שלא התנגדו לפעילות הישראלית בסוריה ולא דרשו פעולה של האו"ם. "ההתנהגות הישראלית שמה את החוק הבינלאומי על מדף, וכך גם ההתנהגות האמריקנית", אמר שר החוץ האיראני.

יחד עם הדברים של זריף לפיהן ישראל מחרחרת מלחמה, הנשיא האיראני חסן רוחאני השיק היום צוללת חדשה מתוצרת עצמית, בעלת כושר נשיאה של טילים גרעיניים. "היא שוקלת 600 טון, ונהנית מנשקים מתקדמים, כולל טילי טורפדו, מוקשים ימיים וטילי שיוט שיכולים להיות משוגרים מתחת למים", נמסר בסוכנות הידיעות הממשלתית של איראן המשדרת בשפה האנגלית Press TV.

ישראל תתנגד לתוקפנות האיראנית. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו (צילום: Shutterstock)

בתוך כך, במהלך דברים שאמר בפני הקבינט המדיני ביטחוני, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אמר כי התוקפנות האיראנית מאיימת על היציבות בכל המזרח התיכון. "אנחנו חייבים להתנגד לנשק גרעיני, ולמנוע את ההתבססות הצבאית שלה בסוריה. נמשיך לפעול באופן מתמיד כדי להבטיח את ביטחונה של ישראל", אמר נתניהו.

ביום חמישי האשים סגן הנשיא פנס את איראן באנטישמיות בסגנון נאצי, ותקף גם את בנות בריתה של ארצות הברית באירופה בטענה שהן פועלות כדי לפרוץ את הסנקציות האמריקניות על איראן. "לצערי, כמה מהשותפות האירופיות המובילות שלנו לא היו אפילו קרובות לשתף פעולה. למעשה, הן הובילו את המאמצים ליצור את השיטה שתשבור את הסנקציות שלנו", אמר פנס במהלך וועידה השלום והביטחון במזרח התיכון שארגנה ארצות הברית בוורשה, פולין. הוא אמר עוד כי הצעדים האירופיים כלפי טהרן "רק יחזקו את איראן, יחלישו את האיחוד האירופי ויגביר את הריחוק בין אירופה לארצות הברית".

מוקדם יותר אמר שר החוץ מייק פומפאו כי "לא ניתן להשיג שלום וביטחון במזרח התיכון בלי להתעמת קודם עם איראן". עם זאת, הוא לא אמר כמה רחוק מוכנה ארצות הברית ללכת בעימות הזה, או מהי הדרך שבה תרסן וושינגטון את טהרן. בוועידה התכנסו גורמים פוליטיים בכירים מיותר משישים מדינות.

הנושאים הרשמיים שנידונים בוועדה הם הסכם שלום ישראלי-פלסטיני, העימותים בסוריה ובירדן ועל איראן - לאחר שארצות הברית יצאה פרשה מהסכם הגרעין שחתמה עם המעצמות, למרות התנגדות בנות הברית של וושינגטון באירופה.

YOU MIGHT ALSO LIKE