מנהיג הרוב בסנאט: טראמפ יחתום על מימון הממשל הפדרלי, ואז יכריז על מצב חירום
מיץ' מקונל הודיע בשם הנשיא כי טראמפ מתכוון להכריז על מצב חירום לאומי וכי הוא לא יעמוד בדרכו. הקונגרס, לעומת זאת, עשוי להוות מכשלה - יושבת הראש ננסי פלוסי הודיעה שהיא שוקלת פניה לבית המשפט כדי לעצור את ההכרזה

מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, נאם בפני הסנאט היום (חמישי) אחר הצהרים והודיע שהנשיא דונלד טראמפ צפוי לחתום על החקיקה שתממן את הממשל הפדרלי ותמנע השבתה נוספת. עם זאת, לדבריו, מיד לאחר מכן הוא צפוי להכריז על מצב חירום בגבול הדרומי, מאחר שחבלת המימון אינה כוללת את מלוא הסכום שהוא רוצה לטובת בניית החומה.

מצב חירום בגבול הדרומי? (צילום: CNN)

"הייתה לי ההזדמנות לשוחח עם הנשיא טראמפ, ואני רוצה למסור לכל עמיתיי שבכוונתו לחתום על החקיקה. הוא גם יכריז על מצב חירום, ובכוונתי לתמוך בו ובהכרזה. בקרוב נצביע על החקיקה", מסר מקונל.  ההכרזה על מצב חירום תאפשר לנשיא לממן את הקמת החומה באמצעות כספים שההכרזה תפתח גישה אליהם, כמו גם שימוש במשאבי הצבא - בעיקר בכוח האדם שלו - לטובת הבנייה בפועל, מהלך שטראמפ לא יכול לבצע חוקית בלי הכרזה על מצב חירום.

הסנאט לקראת ההצבעה על חבילת המימון, ביום חמישי אחר הצהרים (צילום: C-SPAN)

ההכרזה על מצב חירום לא צפויה לעבור באופן חלק. יושבת ראש הקונגרס, ננסי פלוסי הדמוקרטית, שניצבה איתנה מול טראמפ במהלך השבתת הממשל הממושכת וחסמה את העברת המיליארדים לחומה, אמרה בראיון לרשת CNN שהנשיא מנסה לעקוף את הקונגרס ושהיא שוקלת לפנות לבית המשפט שיעצור את הכרזת מצב החירום שלו, כמו גם בוחנת אפשרויות נוספת.

ככל שיותר ויותר פרטים מתגלים מהצעת חוק המימון שנחשפה אתמול על 1,100 עמודיה, גורמים שמרניים מחוץ לממשל שבכוחם להשפיע על טראמפ, דוגמת נשות התקשורת אן קולטר ולורה אינגראם, קראו לו שלא לחתום עליה משום שאינה כוללת מימון לחומה. אם ינצל טראמפ את כלי מצב החירום, הוא יוכל להנות משני העולמות - מניעת השבתת הממשל ומימון לחומה, אולם במחיר לא פשוט עבור הציבור האמריקאי.

YOU MIGHT ALSO LIKE