הסנאט אישר את מועמדות וויליאם בר לתפקיד התובע הכללי
אישור המינוי נחשב לניצחון ענק לנשיא טראמפ ולממשל, שכן אין בכוונת בר לפסול את עצמו מלפקח על חקירת רוברט מולר, וזאת בניגוד לקודמו ג'ף סשנס. 3 דמוקרטים הצביעו עם הרפובליקנים, רפובליקני אחד התנגד למינוי והצביע עם הדמוקרטים

לפני זמן קצר אישר הסנאט את מועמדותו של וויליאם בר לתפקיד התובע הכללי של ארצות הברית, וזאת בעקבות ההתפטרות של ג'ף סשנס בנובמבר האחרון. בר היה המועמד המוביל של הנשיא טראמפ, שמינה את מתיו וויטאקר לתובע הכללי בפועל עד שבר קיבל את האישור המיוחל מהסנאט.

ייכנס לתפקיד באופן רשמי בפעם השנייה במהלך חייו: וויליאם בר (צילום: Getty Images)

עם 54 תומכים ו-45 מתנגדים, בר בן ה-68 צפוי להישבע לתפקיד עד סוף השבוע הקרוב. זוהי הפעם השנייה שבר זכה לאישור הסנאט לתפקיד היוקרתי, וזאת מכיוון שכיהן כתובע הכללי ממאי 1990 ועד נובמבר 1991 (מונה ע"י הנשיא דאז, ג'ורג' בוש האב).

אישורו של בר אינו מהווה הפתעה, שכן הסנאט נשלט בידי המפלגה הרפובליקנית התומכת במינוי. שלושה סנאטורים דמוקרטים, ג'ו מנצ'ין (ווסט וירג'יניה), דאג ג'ונס (אלבמה) וקירסטן סינמה (אריזונה), הצביעו בעד המינוי ועם הרפובליקנים בזמן שהסנאטור הרפובליקני, רנד פול (קנטקי), הצביע עם הדמוקרטים כנגד המינוי.

בר בעת השימוע בסנאט ב-1990 (צילום: Shutterstock)

בניגוד לקודמו בתפקיד, בר אינו צפוי לפסול את עצמו מלפקח על חקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר. כזכור, סשנס פסל את עצמו ומינה את סגנו, רוד רוזנשטיין, לפקח על החקירה, דבר שלא התקבל בצורה יפה אצל הנשיא טראמפ. במהלך השימוע שנערך לבר בסנאט, התובע הכללי החדש אמר כי "איני מאמין שמר מולר מעורב בציד מכשפות".

YOU MIGHT ALSO LIKE