ראש ה-FBI לשעבר מודה שהורה לפתוח בחקירות נגד טראמפ
אנדרו מקייב סיפר בראיון כי הוא זה שעומד מאחורי היוזמה להשתמש בתיקון ה-25 לחוקה נגד טראמפ, יוזמה שכמעט עלתה לרוד רוזנשטיין המפקח על חקירת מולר בעבודתו. מקייב עצמו פוטר על ידי ג'ף סשנס לאחר פחות משנה בתפקיד

אנדרו מקייב, שעמד לתקופה קצרה בראש הבולשת הפדרלית (FBI), הודה כי הורה לפתוח בחקירות נגד הנשיא דונלד טראמפ וכי הוא זה שעומד מאחורי יוזמת ההדחה תוך שימוש בתיקון ה-25 לחוקה.

חיפש קרקע מוצקה לתיק רוסיה. מקייב (צילום: Getty)

בראיון לתכנית "60 דקות" שתשודר ביום ראשון הקרוב אמר מקייב: "היה לי חשוב לשים את תיק רוסיה על קרקע מוצקה, למקרה שיעבירו אותי מהתפקיד ואני אפוטר או אשובץ מחדש, שהתיק לא ייסגר או יעלם אל תוך הלילה בלי להשאיר עקבות. רציתי לוודא שהתיק שלנו יציב, ואם מישהו היה מגיע מאחוריי וסוגר אותו ומנסה ללכת משם הוא לא היה יכול לעשות זאת מבלי להשאיר שובל של ראיות על למה הוא עשה את זה".

מקייב סיפר כי החליט על פתיחת החקירה בנושאי ריגול ושיבוש הליכים נגד טראמפ לאחר שבמאי 2017 הוא פיטר את ראש ה-FBI הקודם, ג'יימס קומי, אף שזה היה אחראי כמעט באופן אישי לזכייתו בבחירות, ומינה את מקייב במקומו. מקייב עצמו פוטר במאי האחרון על ידי התובע הכללי דאז, ג'ף סשנס, שגם הוא לא זכה להאריך ימים בממשל טראמפ.

הכל התחיל בפיטוריו. ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי (צילום: Getty)

"דיברתי עם האדם שרץ לנשיאות וזכה בבחירות לנשיאות ושאולי עשה זאת עם העזרה של ממשלת רוסיה, היריבה המאיימת ביותר שלנו בזירה העולמית. וזה היה משהו שהטריד אותי מאוד". היוזמה לחקור את הנשיא ואולי אף להדיח אותו כמעט עלתה לסגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין בעבודתו, לאחר שנחשף כי שוחח על האפשרות להשתמש בתיקון ה-25 לחוקה נגד טראמפ. רוזנשטיין, המפקח על חקירת התובע המיוחד רוברט מולר לבחינת המעורבות הרוסית בבחירות 2016, יסיים את כהונתו בשבועות הקרובים.

YOU MIGHT ALSO LIKE