טראמפ צפוי לאשר את ההצעה שתמנע השבתה נוספת של הממשל
אף שהיא לא כוללת את מלוא הסכום שדרש לבניית החומה בגבול מקסיקו, ולמעשה כוללת פחות כסף לחיזוק הגבול ממה שהוצע בעבר ונדחה על ידו, טראמפ יחתום על הצעת הפשרה שהתקבלה בקונגרס. בלי אישורו השבתה חדשה עלולה להתחיל ביום שישי הקרוב

הנשיא דונלד טראמפ צפוי לחתום על הצעת החוק שתמנע השבתה נוספת של הממשל הפדרלי אף שהיא לא כוללת את מלוא המימון לבניית החומה בגבול ארצות הברית-מקסיקו, הדרישה שבגינה אירעה ההשבתה הקודמת.

ינצל משאבים נוספים? טראמפ (צילום: CNN)

על פי ההסכם שהושג בין צוותי המשא ומתן של הרפובליקנים והדמוקרטים בקונגרס, יוקצו 1.37 מיליארד דולר לחיזוק הגבול הדרומי – הרבה פחות מה-5.7 מיליארד לבניית החומה שטראמפ דרש. למעשה, זה אפילו פחות מה-1.6 מיליארד שהסנאט הציע כבר לפני כמה חודשים, סכום שהיה יכול למנוע את ההשבתה הפדרלית הארוכה בהיסטוריה.

רשת CNN מדווחת כי אתמול (שלישי) טראמפ הביע "אי שביעות רצון" מההסכם המתגבש, אולם על רקע הסקרים המראים כי חלקים נרחבים בציבור רואים בטראמפ אחראי להשבתה הממושכת ששיבשה את חייהם של מיליוני בני אדם, ובהנתן לוח הזמנים הדחוק – הסכם חדש למניעת ההשבתה חייב להיחתם על ידי טראמפ עד יום שישי הקרוב – נראה כי ההצעה החדשה תאושר.

מלבד ה-1.37 מיליארד דולר שיאפשרו הקמת גדר חדשה לאורך 55 מייל, בעיקר באזור ריו גרנדה שתועדף על ידי טראמפ, ההצעה החדשה כוללת מימון ליותר מ-40 אלף מיטות במתקני שהייה של רשות ההגירה. בנוסף, יועברו 1.7 מיליארד דולר למחלקה לבטחון המולדת, לשימוש כללי שאינו ייעודי לגבול מקסיקו.

אזור בעדיפות גבוהה. מהגרים בריו גרנדה (צילום: וושינגטון פוסט)

אם טראמפ יתעקש על הקמת החומה ויחפש תקציב עבורה, נשארו לו כמה כלים חוקיים לאיתור מימון חלופי לחומה שלא מחייבים את אישור הקונגרס ולא כרוכים בהכרזה על מצב חירום לאומי – איום בו נקט בעבר כחלק מדרישותיו. בין היתר, באפשרותו להשתמש בכספי קרן החילוט של משרד האוצר, בה יש כיום כ-680 מיליון דולר; הסטת תקציבים ממשרד ההגנה לטובת מלחמה בסמים, מה שעשוי להסתכם בשני מיליארד דולר. אמצעים אחרים, בהם שימוש בכוחות צבא שממילא מקבלים תשלום לטובת ביצוע העבודות האזרחיות של בניית החומה, יחייבו הכרזת מצב חירום לאומי.

YOU MIGHT ALSO LIKE