האסטרונאוט לשעבר מארק קלי: "אתמודד על המושב של מקיין בבחירות 2020"
אריזונה תבחר את נציג הסנאט שלה בשנה הבאה בעקבות מותו של ג'ון מקיין, שלא סיים את תקופת הכהונה. המנצח או המנצחת ייאלצו להתמודד שוב ב-2022 כאשר יתקיימו בחירות כלליות לסנאט

האסטרונאוט לשעבר, מארק קלי, הודיע היום (שלישי) כי הוא מתמודד על מושבו של הסנטור המנוח ג'ון מקיין בסנאט בבחירות הקרובות. קלי התפרסם בתקשורת לאחר שאשתו, חברת הקונגרס גבריאל גיפורד, נורתה במהלך ניסיון התנקשות.

ינסה לתפוס את מקומו של מקיין. מארק קלי (צילום: מתוך ויקיפדיה)

קלי צפוי להתמודד על התפקיד מול הרפובליקנית מרתה מקסאלי, באחד המירוצים הצמודים יותר בבחירות לסנאט ב-2020. מקסאלי היא חברת קונגרס לשעבר מטעם המפלגה הרפובליקנית, והיא מונתה במקומו של מקיין בשנה שעברה לאחד שהפסידה בקרב צמוד את מקומה לקירסן סינמה הדמוקרטית. חברת הקונגרס לשעבר ציינה רבות את העובדה כי היא האישה הראשונה בארצות הברית שהייתה במשימה קרבית כטייסת, אך היא נפגעה בשל התמיכה של בנשיא דונלד טראמפ.

במידה וקלי ייבחר לתפקיד, במירוץ יתמודדו זה מול זו איש הצי האמריקני ואסטרונאוט מול טייסת קרב, בניסיון לתפוס את מקומו של הסנטור מקיין - גם הוא טייס קרב עטור שמטוסו הופל במלחמת קוריאה והוא נתפס בשבי.

המפלגה הדמוקרטית צופה בכיליון עיניים במירוץ הפוליטי באריזונה, לאחר שכבר הביסו את מקסאלי במירוץ לסנאט רק לפני כמה חודשים.

קלי וגיפורד פעלו רבות בקונגרס כדי לחוקק חוקי נשק מחמירים, אך ההצלחה שלהם הייתה קטנה מאוד. בשנים האחרונות הם שינו אסטרטגיה והתמקדו בשינוי החקיקה המקומית של מדינות שונות בארצות הברית, וסייעו בהחמרת בדיקות הרקע ובהוספת הגבלות על מבקשי הרישיון לנשק.

מושל אריזונה דאג דוסי (צילום: AP)

המושל דאג דוסי מינה את מקסאלי לתפוס את המושב הריק של מקיין לאחר שמחליפו הקודם של מקיין, הסנטור ג'ון קיל, התפטר מתפקידו לאחר כמה חודשים בתפקיד. הדמוקרטים רואים במושב של אריזונה נקודת מפתח בניסיון שלהם להביא הישגים פוליטיים, משום שמקסאלי רק הפסידה במירוץ לסנאט בנובמבר האחרון, במסגרת הניצחון של המפלגה הדמוקרטית.

הבחירות שיערכו בשנת 2020 יכריעו כיצד ייראו השנתיים האחרונות תקופת הכהונה של מקיין. המנצח במירוץ יאלץ להתמודד פעם נוספת בשנת 2022 לתקופה מלאה של שש שנים.

הסנטור מקיין הלך לעולמו בחודש אוגוסט אשתקד לאחר שנלחם בגידול ממאיר בראשו. בשנה שחלפה מאז הודיע מקיין על מחלתו סרב דוסי להתייחס לשאלה את מי הוא עשוי למנות לתפקיד. מושל אריזונה מאז 2015 נחשב מקורב למשפחת מקיין שכן כשסטודנט עבד בתאגיד הפצת המשקאות שבבעלות משפחתה של סינדי מקיין, אלמנת הסנאטור.

YOU MIGHT ALSO LIKE