ניו יורק: סופת שלג צפויה לפקוד את העיר לכמה שעות, ולהוריד "שלג כבד ורטוב"
הנוסעים בבוקר לעבודה צפויים להיתקל בקשיים בדרך בגלל כבישים רטובים וחלקים, ושלג שהולך ונערם. השלג צפוי להסתיים בשעות הצהריים, ולהפוך לגשם. בימים הקרובים - התחממות

סופה חורפית קשה מגיעה לתפוח הגדול, והיא עלולה להקשות מאוד על הנוסעים ליוצאים אל העבודה בבוקר היום (שלישי). הסופה, שעשתה את דרכה מדרום, עשויה לגרום להצטברות של שלג בגובה של 1 עד 3 אינטש, כך על פי התחזית.

שלג בניו יורק (צילום: Shutterstock)

השלג מתחיל לרדת ממש בשעות המוקדמות של הבוקר, והוא צפוי להמשיך לאורך כל הבוקר, עד שהסופה תיחלש בין השעות 10 (שעון מקומי) לחצות היום. כך מוסרת חזאית AccuWeather, אליסון הוג. עד שעות הערב, השלג יפסיק ויהפוך לגשם. "מדובר בשלג כבד ורטוב.. זה לא הולך להיות שלג יבש, רך ונעים", אמרה הוג, והזהירה כי "הכבישים צפויים להיות רטובים בשעות הבוקר".

אזהרת חורף פורסמה בעיר ובחלקים מלונג איילנג החל מהשעה שש בבוקר ועד חצות הליל. אזורים שמצפון לעיר ניו יורק, כגון ווסצ'סטר, רוקלנט ומחוז אורנג' עשויים לספוג גם הם שלושה אינטש של שלג.

הטמפרטורה צפויה לנוע סביב ה-35 מעלות במהלך היום.

המשך השבוע צפוי להביא עמו הקלה באופק, ואפשרות למזג אוויר נעים יותר, ומחר צפויות מידות החום להגיע ל-40. עם זאת, "במהלך יום רביעי יהיו רוחות ערות", ציינה הוג, והוסיפה כי מהירות הרוחות עשויות להגיע ל-35 ואפילו 40 מייל לשעה.

התנועה בכבישים צפויה להיות קשה לפחות עד הצהריים (צילום: Shutterstock)

הכל צפוי להשתנות עד יום חמישי, אז יהיה אפילו נעים להיות בחוץ עם תחזית של 48 מעלות. עד יום שישי הטמפרטורות אפילו יעברו את ה-50 מעלות.

בסוף החודש שעבר פקדה את אזור המערב התיכון סופה ארקטית שהכניסה את האזור לרמות קיפאון היסטוריות. בשל מזג האוויר הקשה נוצרו הפסקות חשמל, טיסות ורכבות התבטלו, ובדטרויט למשל התפקעו צינורות של מים בגלל הקור המקפיא.

גל הקור היכה ברמות היסטוריות באילינוי, ובעיר רוקפורד הגיעו הטמפרטורות למינוס 30 מעלות פרנהייט. שיא הקור הקודם בעיר עמד על מינוס 27 מעלות, בינואר 1982. בתי ספר בחלקים מוויסקונסין, מינסוטה, מישיגן, אילינוי ואיווה נותרו נסגרו במהלך הסופה הקשה.

הטמפרטורות בשיקגו הגיעו למינוס 23 מעלות, קצת מעל שיא הקור שחוותה העיר בינואר 1985, אז הגיעו הטמפרטורות למינוס 27 מעלו. במילווקי היו תנאי קור דומים, ובמיניאפוליס הגיע הקור לשיא של מינוס 27 מעלות. בדרום דקוטה נמדדו מינוס 25 מעלות.

"זה לא הולך להיות שלג יבש, רך ונעים". מוניות צהובות בשלג (צילום: Shutterstock)

עוד לפני הסופה, נערכו רשויות רבות לקור הקיצוני. מושל ניו ג'רזי פיל מרפי הודיע כי הוא סוגר את משרדי הממשל המקומי בשל הסערה החורפית הקשה. "בלי קשר להיכן אתם נמצאים, מה שיבוא אחר כך יהיה האתגר האמיתי", אמר מרפי במהלך מסיבת עיתונאים בבדסמינר.

"כשאתם בבית, תעשו לנו טובה: בבקשה, אל תצאו החוצה", אמר המושל, "כולם צריכים להפעיל היום שיקול דעת.. בואו ניתן לצוותי החירום לעשות את העבודה שלהם".

YOU MIGHT ALSO LIKE