קרובים לחזל"ש ולמניעת השבתה - אם ירצה הנשיא
צוות המו"מ הדו-מפלגתי הודיע שהגיע להסכם עקרוני על מימון אבטחת גבולות והגבלת מעצר מבקשי הגירה הרחק מן הגבול. עכשיו רק נותר לראות אם ההסכם שהתגבש ישביע את רצון החותם החשוב מכל

צוותי המשא ומתן של הקונגרס הודיעו היום כי הגיעו להסכם עקרוני שימנע את חידוש השבתת הממשל החלקית בסוף השבוע. ארבעת ראשי המו"מ (הדמוקרטי והרפובליקני הבכירים בוועדות ההקצאות של שני בתי הקונגרס) סירבו לפרט בצאתם מן השיחות כיצד הושג ההסכם, אולם כשנשאל אם זה כולל מימון למחסומי גבול פיזיים ויישוב שאלת המעצרים, ענה הסנאטור ריצ'ארד שלבי ש"השגנו הסכם על הכל".

שרק יישאר ככה

דבריו של שלבי מגיעים לאחר שעוזר דמוקרטי המעורב בשיחות מימון אבטחת הגבול שאמר מוקדם יותר כי צוותי המו"מ "מאד, מאד קרובים" וכי כעת בודקים אם יש להסכם המתגבש די קולות לעבור בבית הנבחרים. הסנאטור פטריק לייהי, גם הוא בין בכירי צוות המו"מ, אמר כי המטרה היא להשיג עסקה הלילה כדי שינתן יהיה לנסח את הצעת החוק הסופית מחר.

המימון לכרבע מכלל פעילות הממשל פוקע בסוף השבו, וללא עסקה פירוש הדבר השבתה חלקית נוספת של הממשל, על כל הבזבוז והעצבים שהדבר יגרום, מהדרגים הבכירים ביותר ועד להיבטים שונים בחיי היומיום. חברי קבוצת המחוקקים נפגשים מזה שבועיים וחצי - מאז הסתיימה ההשבתה הקודמת - כדי לנסות להשיג עסקה שתממן הן אבטחת גבולות והן שירותי הגירה.

המכשול העיקרי כמובן הוא לא סתם להגיע לפשרה, אלא לכזו שתוכל להשיג גם את הסכמת הנשיא טראמפ, שחתימתו דרושה להפוך הצעה לחוק. עוזר רפובליקני אחד הזהיר מפני שמחה מוקדמת לאור המקרים הרבים בהם נתקעו השיחות בשבועיים האחרונים, אולם אמר שהמחוקקים מתקדמים בכיוון הנכון. עוזר רפובליקני אחר אמר שהוא "שומע דברים טובים הערב".

"השגנו הסכם על הכל". הסנאטור ריצ'ארד שלבי מאלבמה (צילום: AL.com)

גם לייהי שמר על פרצוף פוקר ולא הסכים לחשוף כיצד יושבה המחלוקת על "תקרה" ללהעברת מבקשי הגירה למעצר בפנים ארה"ב (בניגוד למתקני מעצר זמניים על הגבול), אותה דרשו הדמוקרטים בתמורה להגדלת הסכום שיוקצה לשיפורי גבול.

חבר בית הנבחרים דייויד פרייס (דמוקרטי מצפון קרוליינה) אמר שאם אכן הושגה עסקה הלילה, הוא אופטימי שיהיה די זמן להביא הצעת חוק לחתימתו של הנושא לפני הדדליין ביום שישי. "אני מקווה שחזרנו למסלול של תן-וקח רציני ושל רצון טוב", אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE