ביקורת בשתי המפלגות נגד אילהאן עומר, שטענה כי איפא"ק משלם למחוקקים תמורת תמיכה בישראל
חברת הקונגרס טענה שהארגון לחיזוק יחסי ארצות הברית-ישראל משחד חברי קונגרס. גם במפלגתה יצאו נגד האמירה האומללה והרפובליקנים דורשים להוציא אותה מהוועדה ליחסי חוץ של הקונגרס

חברת הקונגרס הדמוקרטית אילהאן עומר ממינסוטה סופגת ביקורת קשה מכל קצוות הקשת הפוליטית בשל התבטאות אנטישמית נוספת, ולפיה הארגון היהודי-אמריקני AIPAC משלם לחברי קונגרס כדי שיתמכו בישראל.

ההתבטאויות האנטישמיות הציתו עוד סערה. חברת הקונגרס אילהאן עומר (צילום: Shutterstock)

עומר, שהפכה לחברת הקונגרס הסומלית-אמריקנית הראשונה בנובמבר, שיתפה ציוץ של העיתונאי גלן גרינוולד שמתח ביקורת על מנהיג המיעוט בקונגרס, קווין מקרת'י, שאיים לנקוט צעדים נגד עומר ונגד חברת פרלמנט צעירה נוספת בעקבות התבטאויות אנטישמיות.

גרינוולד טען בטוויטר כי מקרת'י הציב את עומר ואת חברת הקונגרס רשאד טלאייב כמטרה בשל הביקורת הרבה שיש להן נגד ישראל. עומר שיתפה את הציוץ של גרינוולד וכתבה "הכל בגלל הבנג'מינ'ז, בייבי", ציטוט מתוך של טופאק שיצא לאור בשנת 1997, תוך רמיזה די בוטה שמקרת'י עושה זאת בשל בצע כסף.

אך זה לא היה הסוף.

עורכת מדור הדעות בעיתון Forward, בתיה אונגר-סרגון, הגיבה לחברת הקונגרס בשאלה: "הייתי שמחה לדעת מי לדעת חברת הקונגרס אילהאן עומר משלם לפוליטיקאים אמריקניים כדי להיות פרו-ישראל, למרות שאני חושבת שאני יכולה לנחש", כתבה העורכת, "זה הציוץ האנטישמי השני שלך".

"משקפים את הערכים והאינטרסים של אמריקה". אתר האינטרנט של ארגון איפאק (צילום: Shutterstock)

בתגובה, עומר שיתפה גם את הציוץ הזה, עם התגובה שלה - "AIPAC!". הארגון הישראלי-אמריקני זוכה להאשמות רבות מעין אלה מצד גורמים שונים בפוליטיקה האמריקנית, ואף כי הוא מעורר את הסכסוך עם איראן.

והארגון לא נותר בשקט. "אנחנו גאים להיות מעורבים בהליך הדמוקרטי לחיזוק יחסי ישראל-ארצות הברית", צייץ אמש (ראשון) הארגון, "המאמצים הדו-מפלגתיים שלנו משקפים את הערכים והאינטרסים האמריקניים. לא נירתע על ידי מתקפות לא לגיטימיות על העבודה החשובה הזאת".

עוד חבר קונגרס חדש מהמפלגה הדמוקרטית, מקס רוז מניו יורק, פנה גם הוא לטוויטר כדי למתוח ביקורת על חברתו למפלגה, ואמר כי הצהרות כאלה "פוגעות מאוד ביהודים, כולל בי". הוא הוסיף כי "כאשר מישהו משתמש במילים פוגעות כלפי בני הדת שלי, לא אשתוק. בזמן שהאנטישמיות גואה, על המנהיגים שלנו להימנע מלעורר סטריאוטיפים פוגעניים וקריקטורות של יהודים כדי לפגוע במי שתומך בישראל. במפלגה הדמוקרטית, ובארצות הברית כולה, אנחנו חוגגים את הגיוון של העם, ואת הדתות שלנו, כסימן לחוזק".

יו"ר הוועדה הרפובליקנית, ליז צ'ני, קראה למנהיגי המפלגה הדמוקרטית להוציא את עומר מהוועדה ליחסי חוץ של הקונגרס. זודהי ג'סר, רופא ונשיא הפורום האיסלמי-אמריקני לדמוקרטיה, אמר כי הרחקת חברת הקונגרס מהוועדה היא "הצעד הנכון הראשון". הוא הוסיף שאחריו יש לקבוע שהיא לא מתאימה לשמש באף ועדה.

"האחריות על כולנו". ניקי היילי (צילום: Shutterstock)

הקואליציה היהודית במפלגה הרפובליקנית קראה ליו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, לנקוט בפעולה נגד עומר, ותהו אם יש עוד דמוקרטים שמעוניינים להגיב על הדברים של חברת הקונגרס. גם מקרת'י עצמו התייחס לציוץ האחרון של עומר ואמר כי "להתבטאויות אנטישמיות כאלה אין מקום בקונגרס. חוסר תגובה של הנהגת הדמוקרטים היא סכנה".

גם שגרירת ארצות הברית לאו"ם לשעבר, ניקי היילי, נתנה את נקודת המבט שלה על הפרשה וכתבה כי "לא ייתכן שלא תהיה תגובה על ההתבטאות של אילהאן על ידי אף אחד מהמפלגות. בזמנים של עליה באנטישמיות, האחריות מוטלת על כולנו".

YOU MIGHT ALSO LIKE