מה יאמר התובע הכללי בפועל בעדותו בועדת המשפט של הקונגרס?
מאט וויטאקר הסכים להגיע לועדת המשפט של הקונגרס והדמוקרטים מצדם הסכימו שלא להוציא לו צו משפטי. השאלה אם ומה הוא יגיד על מעורבות טראמפ בניסיונות לשבש את עבודת החוקר המיוחד רוברט מולר. בתוך כך, אישרה ועדת המשפט של הסנאט את מינויו של וויליאם בר כתובע הכללי

התובע הכללי בפועל, מאט וויטאקר, יגיע מחר (שישי) להעיד בפני ועדת המשפט של הקונגרס, כך אישר הערב יושב ראש הועדה ג'רי נדלר, דמוקרט מניו יורק. ההודעה נמסרה בתום כמה ימים סוערים, במהלכם איים וויטאקר לא להגיע ומול הדמוקרטים איימו להוציא לו זימון משפטי שלא יאפשר לו לסרב.

יגיע להופעת פרידה כתובע הכללי בפועל. מאט וויטאקר (צילום: Getty)

וויטאקר זומן לועדה במסגרת בחינתה את עבודת החוקר המיוחד רוברט מולר לבחינת המעורבות הרוסית בבחירות 2016. מחר עשויה להיות הופעתו היחידה מול ועדת המשפט של הקונגרס כתובע מכהן בפועל, שכן מוקדם יותר היום אישרה הועדה המקבילה בסנאט את מינויו של וויליאם בר לתפקיד התובע הכללי. בר, שכיהן זמן קצר כתובע הכללי בממשלו של ג'ורג' בוש האב, נבחר על ידי הנשיא דונלד טראמפ להחליף את ג'ף סשנס שהועזב מהתפקיד לאחר בחירות האמצע בנובמבר האחרון. הסנאט צפוי לאשר את מינויו הסופי בשבוע הבא, למרות התנגדות הדמוקרטים בשל החשש כי ימנע את העברת הדו"ח הסופי של מולר לקונגרס.

הרוב הדמוקרטי בועדה הסמיך את נדלר להציא לוויטאקר זימון אם הוא יתחמק משאלות או יימנע ממענה עליהן. מוקד עדותו יהיה מידת ידיעתו על ניסיונותיו של טראמפ, ככל שישנם כאלה, לשבש את עבודת צוותו של מולר, תוך ניצול כוחו ותפקידו לרעה.

יוותר על הוצאת הזימון. יו"ר ועדת המשפט של הקונגרס ג'רי נדלר (צילום: Getty)

וויטאקר נשאל על כך במכתב שנדלר שלח לו ב-22 בינואר, בו שאל האם שוחח עם טראמפ על החקירה, האם העביר מידע מהחקירה לטראמפ, האם שמע מטראמפ או מהבית הלבן בעקבות הפרסום – הבעייתי כשלעצמו – של אתר באזפיד לפיו טראמפ הורה למייקל כהן לשקר לקונגרס, האם תודרך על ידי הבית הלבן לפני שהודיע כי לא יפסול עצמו מעיסוק בעבודתו של מולר, ועוד. וויטאקר טרם השיב לשאלות של נדלר, ותשובותיו לשאלות אלה, אם אכן תמסרנה בפתיחות ובכנות, עשויות להביך מאוד את הנשיא.

ההסכמה של וויטאקר להופיע, אחרי שאיים שלא להגיע, נבעה כנראה מהגישה המפויסת יותר שהציג נדלר הערב: "אם תופיע בפני הועדה מחר בבוקר ואם אתה מוכן לענות לשאלות מחברינו, אז אני יכול להבטיח לך שלא יהיה צורך שהועדה תוציא צו ב-8 בפברואר או קודם לכן. ככל שתאמין שאינך יכול להשיב על שאלה כלשהי במלואה, אנחנו מוכנים לדון בחששות שלך בנוגע לכל מקרה בנפרד, במהלך השימוע מחר וגם לאחריו".

YOU MIGHT ALSO LIKE