ג'ף בזוס: הנשיונל אינקוויירר ניסה לסחוט אותי
האיש העשיר בעולם לא מתקפל: בזוס פרסם אימיילים שקיבל, בהם נדרש לסגת מטענות כלפי קבוצת 'אמריקן מדיה' שבבעלות איש עסקים יהודי המקורב מאד לטראמפ - ולא, תפורסמנה תמונות אינטימיות שלו. "אם במעמד שלי אני לא יכול להתייצב מול סוג כזה של סחיטה, כמה אנשים יכולים?"

איש העסקים ג'ף בזוס פרסם ניסיונות סחיטה כלפיו מצד הצהובון "נשיונל אינקווירר" שמוציאה לאור קבוצת "אמריקן מדיה", שבבעלות המו"ל היהודי דיוויד פקר המקורב מאוד לנשיא דונלד טראמפ.

לא נכנע לסחיטה. ג'ף בזוס (צילום: Getty)

בפוסט שפרסם באתר Medium היום (חמישי) הציג בזוס את השתלשלות האירועים והוסיף מה שנראה כהעתקים מלאים של אימיילים שנשלחו אליו מצד פרקליטי "אמריקן מדיה". מהות הסחיטה נוגעת לתמונות אינטימיות של בזוס שהאינקווירר החזיק ושאיים לפרסם אם כתבי הוושינגטון פוסט – שבבעלות בזוס – לא ייסוגו מחקירותיהם את רציחתו של כתב העיתון ג'מאל חשוקג'י, והאשמותיהם את בית המלוכה הסעודי בקשר לרצח.

בזוס מזכיר בפתח דבריו כי פקר, מו"ל האינקווירר, חתם לאחרונה על הסכם חסינות במסגרת חקירות משרד המשפטים בחשד לאי סדרים בקמפיין הנשיאות של טראמפ. הסכם החסינות ניתן כחלק מסגירת תיק החקירה נגד מייקל כהן, יד ימינו לשעבר של טראמפ, וזאת בתמורה להתחייבות העיתון לא לנקוט בצעדים שמהווים לכאורה הפרה של חוקי מימון בחירות. החשדות התמקדו במדיניות "תפוס והרוג" (Catch and Kill) בה נקט הצהובון, במסגרתה נקנו הזכויות לפרסום סיפורם שעשויים היו להביך את טראמפ ו "נקברו", כך שאף גוף תקשורת אחר לא יכול היה לפרסמן.

לא בתמונה: ג'מאל חשוקג'י. הנשיא טראמפ ודיוויד פקר (צילום: Patrick McMullen)

תמורת מדיניות זו תוגמל פקר, כפי שצוין במסמכים פדרליים: "אחרי שמר טראמפ הפך לנשיא, הוא תגמל את נאמנותו של פקר בארוחת ערב בבית הלבן, אליה הביא ענק המדיה אורח בעל קשרים לבית המלוכה הסעודי. באותה עת, מר פקר קידם עסקים שם בזמן שהמשיך לחפש מימון לרכישות". בזוס הזכיר את הטענות הנפוצות לפיהן בקר וקבוצת אמריקן מדיה ניצלו את האינקווירר למטרות פוליטיות, למרות הכחשות הקבוצה.

בזוס כותב כי לא התעמק בפקר ובקשריו לבית המלוכה הסעודי מחד ולטראמפ מאידך עד שהאינקווירר פרסם הודעות סמס פרטיות שלו, שבעקבותיהן ביקש מחוקר פרטי לבדוק איך העיתון השיג אותן. במהלך הבדיקה קיבל עורך דין שעובד עם החוק אימיילים מגורמים משפטיים ב "אמריקן מדיה" בהם איים העיתון כי יפרסם תמונות אינטימיות של בזוס אם הוא והחוקר מטעמו לא יצהירו באופן פומבי כי "אין להם כל ידע או בסיס לטענה שהסיקור בקבוצת 'אמריקן מדיה' היה מוכוון פוליטית או מושפע מטעם גופים פוליטיים".

מה שהצית את הכל. שער גיליון האינקווירר בו פורסמו הודעות אישיות של בזוס

האימיילים כללו תיאורים מפורטים של התמונות שהאינקווירר מאיים לפרסם, כולל תמונות של אבר מינו של בזוס. הסוחטים ניסו לטעון שיש הצדקה ציבורית לפרסום התמונות, לפיה הן עדות בפני בעלי המניות באמזון על שיקול דעתו הלקוי, טענה שבזוס דחה בתוקף. בזוס, האדם העשיר ביותר בעולם, הדגיש בפוסט שפרסם היום: "אם במעמד שלי אני לא יכול להתייצב מול סוג כזה של סחיטה, כמה אנשים יכולים?"

בזוס, יו"ר ומנכ"ל אמזון, מחזיק בוושינגטון פוסט מאז אוקטובר 2013. בהערת סוגריים הוא ציין: "על אף שהפוסט הוא מקור לקשיים עבורי, איני מתחרט כלל על ההשקעה שלי. הפוסט הוא מוסד קריטי עם שליחות קריטית. הבעלות שלי על הפוסט ותמיכתי בשליחותו, שתשאר איתנה, היא משהו שאהיה הכי גאה בו כשאהיה בן 90 ואבחן את חיי – אם אזכה לחיות כל כך הרבה שנים – וזאת ללא קשר למורכבויות שהוא יוצר עבורי".

YOU MIGHT ALSO LIKE