סגן מושל וירג'יניה טוען ש "אין לו מה להסתיר", אבל שכר את עורכי הדין של ברט קאבנאו
צמרת הממשל בוירג'יניה ממשיכה להסתבך: פחות משבוע אחרי פרסום התמונה השערורייתית של המושל לכאורה מספר המחזור, סגנו מסתבך בשערוריית מין והתובע הכלי הודה שלבש תחפושת "פרצוף שחור" למסיבה בקולג'

סגן מושל וירג'יניה ג'סטין פיירפקס דוחה את ההאשמות על תקיפה מינית נגדו וטוען: אין לי מה להסתיר".

שכר את עורכי הדין של קאבנאו. סגן מושל וירג'יניה ג'יסטין פיירפקס (צילום: Getty)

יום נוסף של סערות בצמרת הממשל בוירג'יניה מסתכם בדחיית פיירפקס את הטענות של המתלוננת, ד"ר ונסה טייסון, שפרסמה מוקדם יותר היום (רביעי) את גרסתה לתקרית מ-2004. לדברה, "מה שהחל כנשיקה בהסכמה הפך במהרה לתקיפה מינית. מר פיירפקס שם את ידו מאחורי צווארי ודחף בכוח את ראשי לעבר מפשעתו. רק אז הבנתי שהוא פתח את חגורתו ואת רוכסן המכנסיים ושחרר את אבר מינו. הוא כפה עליי לבצע בן מין אוראלי".

פיירפקס דחה את הטענות ובהצהרה שפרסם אמר כ "מעולם לא עשה דבר כמו שהיא מתארת". לדבריו, "לקרוא את דבריה של ד"ר טייסון היה קשה. כפי שאמרתי בהצהרתי בבוקר, אין לי דבר להסיר. כל סחינה של הנסיבות תתמוך בגרסתי, משום שזו האמת. אני לוקח את הסיטואציה הזו מאוד ברצינות וממשיך להאמין שיש להתייחס לד"ר טייסון בכבוד. אבל, איני יכול להסכים לתיאור של אירועים שפשוט אינו נכון".

פיירפקס מיוצג על ידי משרד עורכי הדין ווילקינסון, וולש + אסקוביץ, שייצג גם את שופט בית המשפט העליון ברט קאבנאו בתקופה בה עלו ההאשמות בתקיפה מינית נגדו.

לחץ כבד להתפטר. מושל וירג'יניה ראלף נורת'אם (צילום: Getty)

פרסום ההאשמות נגד פיירפקס לא יכול היה להתרחש בתזמון גרוע יותר מבחינת הממשל בוירג'יניה. המושל ראלף נורתאם מצוי תחת לחץ כבד מצד עמיתיו למפלגה הדמוקרטית – ולחץ כבד עוד יותר מצד יריביו הפוליטיים – לאחר שבשבוע שעבר פורסמה תמונה מספר המחזור שלו בבית הספר לרפואה, שם מופיעה דמות ב "פרצוף שחור" ולצדה אדם בתלבושת של הקו-קלוקס-קלאן. נורתאם מתעקש שהוא אינו אף אחת מהדמויות וכי אין בכוונתו להתפטר, אולם אם יבחר לעשות זאת, הטענות החדשות נגד סגנו מעלות סימני שאלה רבים באשר למחליפו הפוטנציאלי.

הבעיה מחמירה על רקע הודאתו מהיום של התובע הכללי בוירג'יניה, מארק הריג, כי הופיע ב "פרצוף שחור" למסיבת במהלך לימודיו בקולג' ב-1980. הריג הודה במעשה בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו והביע חרטה על המעשה. בנוסף, הוא התפטר מתפקידו כיושב ראש משותף של אגודת התובעים הכלליים הדמוקרטיים.

"פרצוף שחור" בקולג'. התובע הכללי מארק הריג (צילום: Getty)

הריג היה השלישי בתור למושלות, כלומר אם נורתאם יתפטר ופיירפקס לא יוכל להחליפו על רקע הגילויים החדשים, הריג אמור היה להכנס לתפקיד – אולם כעת נראה כי גם מעמדו בסכנה. בהמשך לטענות המוסריות שמפנה המפלגה הדמוקרטית כלפי הרפובליקניים, החל מהאשמות בגזענות ותמיכה ב "עליונות לבנה" ועד לטענות נגד יחסו של הנשיא דונלד טראמפ לנשים, הגילויים האחרונים מוירג'יניה מהווים מבוכה משמעותית עבור המפלגה שמנסה להציב אלטרנטיבה.

YOU MIGHT ALSO LIKE