מה זה אומר: על המשמעות של כאבי שרירים במהלך אימון גופני ואחריו
האם אתם מאמינים שהמשמעות של כאבי שרירים היא אימון פרודוקטיבי או שאתם פשוט מוותרים על תרגילים מסוימים ברגע שהכאב מתעורר?

אימון גופני לשם ירידה במשקל מהווה חלק מתכנית אסטרטגית רחבה יותר, שעיקרה השגת יעדים באשר למשקל הגוף. מדובר על אחת הדרכים המוצלחות ביותר בהן חשוב לבחור על מנת לסייע בזירוז תהליך ההרזיה. האימון הגופני עוזר לזכות בגוף חטוב ומעוצב, תוך הגשמת יעדי המשקל.



כאשר מבצעים פעילות גופנית לשם ירידה במשקל, בעיקר אם משלבים גם תרגילים הכוללים אימוני כוח, השרירים שהופעלו במסגרת הפעילות הגופנית צפויים לכאוב במשך זמן מה. השרירים ירגישו נוקשים, רגישים ואולי אפילו פגועים, אם התאמתם קשה מאוד.

התחושות האלה יכולות להדאיג, גם עבורכם וגם עבור ההתקדמות שלכם. אנשים רבים חווים כאבי שרירים ומתייחסים אליהם כאל אות כבוד. רבים אחרים משתמשים בכאב על מנת לוותר על אימון מסוג מסוים, משום שכאב הוא ללא ספק מצב רע. שתי העמדות האמורות בעייתיות.

כאבי שרירים הם פשוט התגובה לגירוי חדש. הם יהיו שם במהלך תקופת האימונים הראשונים. אך בשלב מסוים הם יחלו להיעלם, ככל שהגוף ישתפר ורמת הכושר תעלה. אתם עלולים לחוש כאב שוב בכל פעם שתעלו את דרגת הקושי של האימון או תבצעו תרגיל חדש. אך בדרך כלל, לאחר תקופת האימונים הראשונית, תהיו חופשיים מכאבי שרירים.



אם אתם מחזיקים בעמדה, כי כאב משמע אימון פרודוקטיבי, אז תרגישו צורך להרגיש בכאב כל הזמן. כלומר, תרגישו צורך להגזים עם דרגת הקושי של האימונים.

מצד שני, מי שבוחרים לוותר על תרגילים מסוימים משום שהם חשים כאב במהלך תקופת האימונים הראשונה, בהחלט מפסידים.

בשורה התחתונה, כאבי שרירים הם לא טובים ולא רעים. זהו מצב בו נתון הגוף לאחר אימון יעיל. אך זה לא אומר שחלה התקדמות בבניית השרירים שלכם רק משום שהם כואבים. זוהי גם לא בעיה מסכנת חיים. יש להתייחס לבעיה בהתאם ולשמור על מידתיות באימון. הסימפטומים של ההתקדמות במצב הפיסי נראית הרבה יותר טוב מאשר כאבי שרירים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE