הוואי מבקשת להפוך למדינה הראשונה שאוסרת על מכירת סיגריות בתחומה
בבית הנבחרים המקומי של מדינת האיים הוגשה הצעה שבפועל תעלה את הגיל שבו מותר לרכוש סיגריות מ-21 כיום ועד ל-100 בשנת 2024. יוזם ההצעה הוא גם רופא במקצועו, שסיפר השבוע כי "אם לא נאסור על רכישת סיגריות, אנחנו תורמים למותם של רבים"

ריצ'רד קרייגן, חבר בבית הנבחרים המקומי של הוואי, הגיש השבוע הצעת חוק בשם HB-1509 שלמעשה תאסור על עישון של סיגריות במדינת האיים.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

בפועל, הצעת החוק תעלה באופן הדרגתי את הגיל שבו מותר לצרוך טבק על פי החוק. נכון להיום (ובשונה מרוב מדינות ארה"ב) מותר לעשן סיגריות באופן חוקי רק בגיל 21. הצעת החוק מבקשת לעלות את הגיל ל-30 בשנה הבאה, ל-40 בשנת 2021, ל-50 בשנת 2020, ל-60 בשנת 2023 ולבסוף ל-100 בשנת 2024.

חבר הקונגרס המקומי קרייגן היה רופא במקצועו לפני שנבחר לתפקיד הציבורי, ולדבריו ישנה הפחתה בשיעור המעשנים, אך לא מספיק. "כעיקרון, יש קבוצה של אנשים שהם מכורים ולדעתי הם משועבדים לתעשייה הרעה הזו. מדובר בתעשייה שידעה שסיגריה היא ממכרת וקטלנית", סיפר קרייגן לתקשורת המקומית בהונולולו.

אם תאושר, הצעת החוק נוגעת אך ורק לסיגריות ולא תהיה תקפה לסיגריות אלקטרוניות, טבק לעיסה או סיגרים. לעומת סיגריות, קרייגן דווקא תומך נלהב בלגילזציה של מריחואנה ונשען על הקרע הרפואי שלו כדי להסביר: "אנחנו לא נותנים לאנשים גישה חופשית לאופיאידים, למשל. סיגריות הן הרבה יותר קטלניות וממכרות. אם לא נאסור על רכישת סיגריות, אנחנו תורמים למותם של רבים", הוא אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE