כ-4,000 חיילים נשלחים לגבול מקסיקו; הדמוקרטים חושדים שמדובר בתרגיל פוליטי
במידה והקונגרס והנשיא לא יסכימו על החומה, בעוד 11 ימים אנחנו עשויים למצוא את עצמנו בפני השבתה נוספת. בינתיים, החיילים יפרשו תלתליות בין מעברי הגבול

קרוב לארבעת אלפים חיילים בשירות פעיל יתפרשו בגבול ארצות הברית-מקסיקו. כך הודיע אתמול (ראשון) הפנטגון, בזמן שהנשיא דונלד טראמפ שוקל להכריז על מצב חירום לאומי כדי לבנות את החומה בה הוא חושק.

חיילים מציבים גדר תיל בגבול מקסיקו. צילום ארכיון

התוספת של 3,750 אנשי צבא יתמכו בפעילות של סוכני המכס והגנת הגבולות. עם התגבורת, יעלה כוח האדם לאורך הגבול ל-4,350 סוכני ממשל.

"יחידות נוספות נפרשות לאורך הגבול לתקופה של תשעים ימים, ונמשיך להעריך את הכוח שדרוש כדי לעמוד במשימה, להגן ולאבטח את הגבול", הודיע הפנטגון. בהודעת משרד ההגנה נמסר עוד כי החיילים יתמכו "ביכולות מעקב ניידות עד סוף ספטמבר 2019, ויקימו כ-150 מייל של גדר תלתלית בני מעברי הגבול".

טראמפ החל את שליחת החיילים עוד לפני בחירות האמצע בחודש נובמבר, בתגובה לשיירות המהגרים שעושות דרכן לארצות הברית.

אנשי המפלגה הדמוקרטית טוענים כי מדובר בתעלול פוליטי של הנשיא, משום שרוב המהגרים שעושים דרכם לארצות הברית מעוניינים לבקש מקלט מהרשויות, ולא להתחמק מסוכני הגבול.

טראמפ הגדיר את המצב בגבול כ"משבר", והוא מתעקש על הקמת חומה בתקציב של 5.7 מיליארד דולר. בעקבות חוסר ההסכמה בין הנשיא לקונגרס, הממשל האמריקני הושבת לתקופה הארוכה ביותר בהיסטוריה - למשך 35 ימים.

הנשיא הסכים לפתוח מחדש את פעילות הממשל עד ה-15 בפברואר כדי להעניק למנהיגי הקונגרס את הזמן כדי למצוא מקורות מימון לחומת הגבול.

בשבוע שעבר מצאו סוכני הגבול מנהרה באורך 60 רגל שנחפרה מתחת לגבול. המנהרה נמצאת עדיין בשלבי בנייה, והיא נמצאה על ידי גורמים בצד האמריקני של הגבול בטקסס.

שיירת מהגרים עושה את דרכה לארצות הברית

טראמפ לא חושש להשבית שוב את הממשל במידה והקונגרס לא יאשר את מימון החומה עד לתאריך זה, או שהוא יכריז על מצב חירום כדי להעביר תקציבים מהפנטגון לבניית החומה - פעולה שתגרור גם כן אתגרים משפטיים.

הדמוקרטים בקונגרס מביעים סקפטיות רבה בנוגע לפרישת התגבורת בגבול, והם דורשים יותר שקיפות מהממשל. יו"ר ועדת הכוחות החמושים בקונגרס, אדם סמית' (דמוקרט מוושינגטון) תהה "מדוע מדובר בשימוש ראוי בזמן ובמשאבים של הצבא?"

סמית ערך שימוע על פרישת הכוחות בגבול בסוף החודש שעבר, ולאחר מכן מתח ביקורת קשה על הפנטגון על שלא שיתף את הקונגרס בהגדלת התגבורת לגבול.

"במקרה הטוב זו הייתה טעות בשיקול הדעת. במקרה הרע, מדובר בחוסר יושרה", אמר סמית'.

YOU MIGHT ALSO LIKE