סוכנות ההגירה החלה להאכיל בכפייה מהגרים שובתי רעב במתקני המעצר שלה
כ-15 מהגרים מהודו וקובה שובתים רעב במתקני רשות ההגירה מזה כמעט חודש. שופט פדרלי בטקסס הוציא צו להזין ששה מהם בכפיה. קרוב משפחה של שניים מהם: "הם סובלים מדימומים תכופים והקאות"

רשות ההגירה מזינה בכפייה מהגרים ששובתים רעב במתקני המעצר שלה, כך הודתה היום (חמישי) הרשות. העצורים מוזנים באמצעות צינור האכלה המוחדר לאפם (זונדה), הם סובלים מדימומים תכופים מאפם ומהקאות, כך מסר לסוכנות הידיעות AP אמריט סינג, דודם של שניים מהעצורים השובתים רעב.

נחשב להליך הכרוך בסבל רב. מתוך קליפ מחאה שהכין המוזיקאי יאסין ביי, לשעבר מוס דף, להעלאת המודעות להאכלה בכפייה בגואנטנמו (צילום מסך)

על פי דיווח של חדשות ABC, הרשות הודתה כי היא מזינה בכפייה ששה מתוך 11 העצורים ששובתים רעב מזה למעלה מ-30 יום במתקן המעצר שלה באל פאסו, טקסס. ההאכלה בכפייה מתבצעת בעקבות צו של שופט פדרלי. נוסף לעצורים אלה, ארבעה מהגרים נוספים שעצורים במתקני הרשות במיאמי, פניקס, סן דייגו וסן פרנסיסקו שובתים גם הם רעב. על פי דיווח של סוכנות הידיעות AP, שובתי הרעב הם מהגרים מהודו וקובה, וחלקם היו חלשים מכדי לעמוד.

בדיווחים השונים נמסר כי העצורים פתחו בשביתת רעב בעקבות התעללות מילולית מהשומרים במתקני המעצר שאף איימו עליהם בגירוש, כמו גם בשל מעצרם הממושך טרם פתיחת ההליכים המשפטיים נגדם.

מרשות ההגירה נמסר כי שני עצורים פתחו בשביתת רעב ב-30 בדצמבר האחרון. שופט פדרלי בטקסס קבע כשבועיים וחצי לאחר פתיחתם בשביתה כי יש להזינם ולספק להם נוזלים גם בניגוד להסכמתם. שבעה עצורים נוספים הצטרפו לשביתת הערב בימים שלאחר מכן. פרוטוקול שביתת הרעב של רשות ההגירה, שמתחיל בהעברה למחלקה הרפואית, הופעל על העצורים לאחר שסירבו לתשע ארוחות ברציפות.

העצורים הועברו למחלקה רפואית. מתקן מעצר של רשות ההגירה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Mass Appeal)

הזנה בכפייה כרוכה בסבל רב ונחשבת בעיני רבים לעינוי פסול. לפני מספר שנים קבוצת רופאים קראה להפסיק את ההליך בקרב עצורים בטחוניים במתקן המעצר בגוואנטמו בשל כך. מסוכנות ההגירה נמסר בתגובה כי היא "מכבדת את זכותם של כל בני האדם להביע את דעתם ללא הפרעה" וכי היא "לא מענישה בשום צורה שובתי רעב".

YOU MIGHT ALSO LIKE