שבתון ביום הבחירות? "ניסיון לגנוב כוח", על פי מנהיג הרוב בסנאט
בבית הנבחרים הדמוקרטים הגישו הצעת חוק שנועדה, בין היתר, לאפשר ליותר אנשים להגיע לקלפיות מבלי שיאלצו לקחת חופש מעבודה. מנהיג הרוב מקונל: "הצעת החוק משכתבת את הפוליטיקה האמריקאית לרווחת הדמוקרטים". דווקא במדינה שאותה מייצג מקונל מעניקים יום חופש לעובדי הממשל

ביקורת ציבורית גדולה הופנתה כלפי מיץ' מקונל, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, לאחר שהוא בחר להתייחס בזלזול להצעה להפוך את יום הבחירות בארה"ב לשבתון. לדבריו, מדובר ב"ניסיון דמוקרטי לגנוב כוח".

מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל (צילום: Shutterstock)

השבוע הציגו חברי בית הנבחרים הדמוקרטים את הצעת החוק מס' 1 (HR 1), הצעה שזכתה לכינוי "חוק למען העם". מדובר בחקיקה רחבת-היקף שתחייב מועמדים לנשיאות להציג את החזרי המס שלהם. מעבר לכך, הצעת החוק מבקשת להגדיר את יום הבחירות בכל שנתיים כיום שבתון וכחג פדרלי, בדומה לחג המולד, יום העצמאות ועוד.

לדבריו של מקונל, רפובליקני מקנטקי, מדובר בהצעת חוק שנועדה לקדם פוליטיקאים דמוקרטים. "הצעת החוק משכתבת את הפוליטיקה האמריקאית לרווחת הדמוקרטים", הוא אמר. בציניות ברורה, מקונל אמר כי "זה בדיוק מה שארה"ב צריכה, עוד יום חופש שבו עובדי הממשל מקבלים שכר ולא עושים כלום".

באופן אירוני למדי, עובדי הממשל בקנטקי מקבלים יום חופש בתשלום בדיוק כפי שהצעת החוק הזו מציעה. חשוב לציין כי בשנת 2006 בוצע מחקר מקיף שלא מצא קשר ישיר בין מתן חופש ביום הבחירות לאחוז הצבעה גבוה. ביממה האחרונה מאז דבריו של מקונל, לא מעט פוליטיקאים הביעו את דעתם. שלא במפתיע, כמעט כל הרפובליקנים מתנגדים למהלך בזמן שרוב הדמוקרטים בעד, לרבות המועמדות לנשיאות אליזבת' וורן וקריסטן ג'ילברנד. 

YOU MIGHT ALSO LIKE