הסופה הקוטבית צפויה לעבור אותנו, אך בינתיים הטמפרטורות נותרות הרבה מתחת לאפס
הסופה הקוטבית צפויה לעבור אותנו, אך בינתיים הטמפרטורות נותרות הרבה מתחת לאפס. באילינוי נמדדו מינוס 30 מעלות - שיא קור חדש לאזור. הערים ריקות והתושבים נותרים בבתים

מזג האוויר הקיצוני שהכניס חלק גדול מהמערב התיכון לרמות קיפאון היסטוריות צפוי להירגע מעט היום (חמישי), למרות שהטמפרטורות עדיין שוברות שיאי קור בכמה מקומות. ההפרעות שנוצרו בשל מזג האוויר צפויות להמשיך בינתיים, כולל הפסקות חשמל, ביטולי טיסות ורכבות. בדטרויט, למשל, יאלצו הרשויות לעבוד במשך ימים כדי לתקן צינור מים מרכזי שהתפוצץ אתמול, וצינורות אחרים ממשיכים להתפקע בשל הקור העז.

טיסות רבות בוטלו בשל מזג האוויר הקיצוני (צילום: Shutterstock)

לפני שהשלב הקיצוני ביותר במזג האוויר עובר אותנו, עוד טמפרטורות קרות צפויות להגיע לאזור. הבוקר היכה קור ברמות היסטוריות באילינוי, ובעיר רוקפורד הגיעו הטמפרטורות למינוס 30 מעלות פרנהייט. שיא הקור הקודם בעיר עמד על מינוס 27 מעלות, בינואר 1982.

בתי ספר בחלקים מוויסקונסין, מינסוטה, מישיגן, אילינוי ואיווה נותרו סגורים. עם זאת, בצפון דקוטה צפויים התלמידים לשוב היום ללימודים. מזג האוויר שם צפוי לעלות מעט.

עם ההתחממות הקלה היום ומחר, עוד ועוד אנשים צפויים לשוב לעבודה ולשגרה בעיר השלישית בגודלה במדינה, שנראית כיום כמו עיר רפאים לאחר שרוב בתי העסק קראו לעובדיהם להישאר בבית.

סופת האוויר הקפוא שכיסתה את רוב המערב התיכון אתמול הביא לסגירת בתי ספר ובתי עסק ואיתגר את התשתיות בקור שעוד לא נתקלו בו. הקור העז פגע בקווי רכבת, גרם לביטולן של מאות טיסות ופגע בתשתיות אחרות.

הטמפרטורות בשיקגו הגיעו למינוס 23 מעלות, קצת מעל שיא הקור שחוותה העיר בינואר 1985, אז הגיעו הטמפרטורות למינוס 27 מעלו. במילווקי היו תנאי קור דומים, ובמיניאפוליס הגיע הקור לשיא של מינוס 27 מעלות. בדרום דקוטה נמדדו מינוס 25 מעלות.

ניו ג'רזי נסגרה לקראת הסופה (צילום: Shutterstock)

עוד לפני הסופה, נערכו רשויות רבות לקור הקיצוני. שלשום הודיע מושל ניו ג'רזי פיל מרפי כי הוא סוגר את משרדי הממשל המקומי בשל הסערה החורפית הקשה. "בלי קשר להיכן אתם נמצאים, מה שיבוא אחר כך יהיה האתגר האמיתי", אמר מרפי במהלך מסיבת עיתונאים בבדסמינר.

"כשאתם בבית, תעשו לנו טובה: בבקשה, אל תצאו החוצה", אמר המושל, "כולם צריכים להפעיל היום שיקול דעת.. בואו ניתן לצוותי החירום לעשות את העבודה שלהם".

הוא הוסיף כי החליט לסגור באופן זמני את הממשל המקומי למרות שרק כמה מחוזות צפויים לקבל שלג מכיוון שיהיה זה קשה מדי לבחון כל מחוז לגופו. "רק בגלל שאתם עובדים במחוז מסוים, לא אומר שאתם גרים שם", אמר.

סוכנויות ממשלתיות וגופי רווחה שונים מנסים לסייע לאוכלוסיות הכי פגיעות למזג האוויר הקיצוני. שיקגו הוסיפה 500 מקלטים למחוסרי הדיור ומינתה מאה מנהיגים דתיים להשגיח על חברי הקהילה הקשישים. בדטרויט נרשם ביקוש רב במקלטים, וצוותי אמבולנסים במיניאפוליס יתייחסו לכל קריאה מבחוץ כסכנת חיים מיידית.

גם העבריינים לא יכולים להרשות לעצמם לבצע פשעים. מכוניות בשלג (צילום: Shutterstock)

ראש עיריית שיקגו רם עמנואל אמר כי העירייה תפזר חמישה אוטובוסים מיוחדים כדי לאפשר מקום חם גם לדיירי הרחוב שמסרבים להגיע למקלט. עובדים של העירייה יסרקו את הרחובות כדי לסייע, וראש העירייה קרא גם לתושבים לדרוש לשלומם של שכניהם הקשישים. "כל אחד מאיתנו צריך להיות אחראי על מישהו אחר - שכן מבוגר בבלוק שאולי זקוק לעזרה", אמר.

ההיערכות לסופה מביאה עמה גם אירועים משונים, כמו ההודעה שפרסמה אתמול משטרת מחוז גרין-ביי, ויסקונסין. המשטרה פשוט הודיעה כי היא לא תפעל בזמן הזה, ולא תאכוף את החוק.

"עם הרוחות והקור הקרבים, אנחנו פשוט לא יכולים להרשות לעצמנו שעבריינים ישימו עצמם בסכנה בטמפרטורות האלה", אמר מפקד המשטרה המקומית אנדרו סמית, "חשוב להימנע מפשיעה במיוחד בזמנים של מזג אוויר קשה, וגם בשאר הזמן".

YOU MIGHT ALSO LIKE