השריף הטרי במחוז לוס אנג'לס מסתבך והולך
מועצת המפקחים של המחוז שלחה לאלכס וייאנואבה מכתב חסר תקדים בשל החלטתו החד-צדדית להתעלם מפסיקת ועדת הערעורים ולהחזיר לשירות סגן שריף שמואשם באלימות במשפחה

מועצת המפקחים של מחוז לוס אנג'לס נקט אתמול (שלישי) בצעד נדיר וחמור ומתח ביקורת פומבית על השריף החדש של המחוז המאוכלס בארה"ב, אלכס וייאנואבה, בשל החזרתו לתפקיד של סגן-שריף (דהיינו שוטר במשרד) שהואשם בסטוקינג של אישה. חלק מן המפקחים אף תהו בקול אם השריף עושה שימוש לרעה בתפקידו.

הודיע שסגן השריף יוותר על חיסיון, כדי שמועצת המפקחים תוכל לראות שהוא צודק. השריף אלכס וייאנואבה (צילום: קייטי פלקנברג, לוס אנג'לס טיימס)

המהלך החמיר את המשבר הפוליטי בו מצוי השריף הטרי והמהפכני-לכאורה, שנבחר לפני חודשיים במהפך היסטורי אולם מאז מעורר דאגה בארגוני פיקוח בשל התנגדותו לסדרה של רפורמות שיושמו בשנים האחרונות בעקבות שורת שערוריות.

הגוף המנהל את המחוז הצביע אתמול לשלוח לוייאנואבה מכתב המביע דאגה בשל החלטתו לשכור מחדש לעבודה סגן שריף שפוטר בשל טענות לאלימות במשפחה, ומאוחר יותר שירת כמתנדב בקמפיין של וייאנואבה. במכתב גם נמתחה ביקורת על וייאנואבה בשל התקפותיו של אמינותה של המאשימה בפרשת האלימות במשפחה.

המועצה גם הנחתה את היועץ המשפטי שלה לבחון כמה מן הסוגיות המשפטיות הכרוכות בהחזרת סגן השריף לתפקיד, כולל אם לא חרג וייאנואבה מסמכותו כשביטל את החלטת ועדת הערעורים של המחוז שאישרה את הפיטורים. המפקחים גם רוצים שסגן השריף המדובר יחתום על כתב ויתור כדי שיוכלו לקבל גישה למסמכי החקירה בעניינו.

וייאנואבה, שהופיע בפני מועצת המפקחים ביום שלישי, אמר להם שהיו מתייחסים לסגן השריף הנדון באופן אוהד יותר אילו ידעו את כל העובדות. וייאנואבה אמר שהוא חש שעיוותו את דבריו לאחר שדווח שהוא אמר שהמאשימה בתיק סובלת מבעיית אמינות מפני שלא התלוננה מיד ונראתה כמהססת אם להעיד.

סגן השריף קארן קארל מנדויאן (משמאל, עם הקופסא ביד) במהלך טקס השבעתו של וייאנואבה לתפקיד השריף (צילום: מל מלאנקון, לוס אנג'לס טיימס)

"כן אכפת לי מקורבנות אלימות במשפחה ואעשה כל שביכולתי לוודא שקולותיהן יישמעו ושהאחראים יובאו לדין", אמר השריף, שהוסיף עם זאת כי במקרה של סגן השריף הנדון התיק "נכשל בכל-כך הרבה רמות שונות" והיה תוצאה של הליך משמעתי פגום המגיש האשמות שווא נגד שוטרי משרד השריף. הוא אמר כי סגן השריף קארן מנדויאן יוותר על החיסיון בתיק ויאפשר לחברי המועצה לבדוק אותו.

נדיר מאד שהמועצה מבקרת את החלטות כוח האדם של השריף, שנבחר עצמאית ואינו מדווח למועצה. המפקחות קתרין בארגר ושילה קוהל, שכתבו יחד את הצעת ההחלטה, כינו את המהלך "חסר תקדים", והוא עבר בקולות שתיהן וכן חברת המועצה הילדה סוליס. חברי המועצה הנותרים, מארק רידלי-תומאס וג'ניס האהן, נעדרו מן הישיבה.

ועדת הערעורים של המחוז, המטפלת בערעורים על עונשים ופיטורים לעובדים ציבוריים בשירות המחוז, נוטה להיות מקל יותר מן המחלקות השונות, ומרבה להורות על המרת פיטורין בהשעיה. העובדה שלא נעשה כך במקרה הזה מעידה לדעת רבים עד כמה שגה וייאנובה במהלכו. במהלך ריצתו לתפקיד הרבה וייאנואבה להלין על כך שדרכו במשרד השריף נחסמה משיקולים זרים, וכן לדבר נגד הענישה החמורה מדי, לדבריו, נגד סגני שריף שסרחו. סעיף אחרון זה במצע הביא לו את תמיכת איגוד סגני השריף, ואיפשר לו להפוך לאדם הראשון זה כמאה שנים המדיח שריף מכהן בבחירות.

YOU MIGHT ALSO LIKE