ראשי המודיעין בארצות הברית לא אופטימיים כמו טראמפ בנוגע לדאעש ולקוריאה הצפונית
הנשיא טראמפ פנה לטוויטר כדי להסביר את נקודת המבט שלו, שמנוגדת לזו שהביעו ראשי ארגוני המודיעין אתמול בפני חברי הקונגרס: "דאעש יושמד בקרוב, ויש סיכוי הגון לפירוק קוריאה הצפונית מנשק גרעיני

הנשיא דונלד טראמפ דחה היום (רביעי) את הדברים שאמרו בכירי מודיעין לקונגרס אתמול בנוגע לכוונותיה של קוריאה הצפונית ודאעש. בסדרה של ציוצים מוקדמים, אמר טראמפ כי דאעש "יושמד בקרוב", וכי יש "סיכוי הגון לפירוק קוריאה הצפונית מנשק גרעיני". טראמפ אמר את הדברים בעקבות דברים שאמרו בכירים בקהילת המודיעין האמריקנית בקונגרס בנוגע לאיומים שנשקפים מקוריאה הצפונית וממדינות אחרות.

חילוקי הדעות בין הפקידות המקצועית לבין הנשיא אינם חדשים. דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

בכירים אינם אופטימיים כמו טראמפ בנושאים האלה.

ראש המודיעין הלאומי, דן קוטס, הצטרף לראשי ה-CIA, ה-FBI, ה-NSA ולבכירי מודיעין אחרים כדי למסור את ההערכה השנתית של האיומים הקריטיים ביותר שנשקפים לאומה האמריקנית.

קוטס אמר כי קוריאה הצפונית לא צפויה לוותר על הנשק הגרעיני, בעוד שטראמפ אמר בעבר כי המדינה כבר לא מהווה איום. הנשיא האמריקני מתכנן להיפגש בחודש הבא עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און.

בנוגע לארגון הטרור דאעש, קוטס אמר כי הארגון המיליטנטי ממשיך לנסות ולתקוף גורמים אזוריים בעיראק ובסוריה, וכמו כן יריבות מערביות ובהן ארצות הברית.

ראשי המודיעין אמרו עוד בדיוק כי שני האיומים הגדולים ביותר על ארצות הברית הן רוסיה וסין. הם הוסיפו כי שתי המעצמות מתואמות יותר משהיו בעבר, תוך שהן מתמקדות בבחירות הקרובות לנשיאות, ומנסות להפיץ את היכולת הגלובלית שלהן.

ראשי ארגוני המודיעין הדגישו את האיומים שנשקפים מסין, שהפעילות הכלכלית והטכנולוגית שלה הצליחו להרגיז את הנשיא טראמפ.

רוסיה וסין הולכות ומתקרבות. נשיא סין שי ג'ינפינג (מימין) ונשיא רוסיה ולדימין פוטין (צילום: Shutterstock)

בזמן שרוסיה וסין מחזקות את שיתוף הפעולה ביניהן, כמה בנות ברית של ארצות הברית הולכות ומתרחקות ממנה. כך הוסיף אתמול קוטס. זאת, בתגובה למדיניות המשתנה של וושינגטון בנושאי ביטחון ומסחר.

"סין, רוסיה, איראן וקוריאה הצפונית מגבירות את השימוש במבצעי סייבר כדי לאיים על מוחות ועל מכונות בשיטות הולכות וגוברות - כדי לגנוב מידע, כדי להשפיע על האזרחים שלנו או כדי להפריע לתשתית קריטית", אמר קוטס בפני חברי הקונגרס.

"היחסים של מוסקבה עם בייג'ינג קרובים יותר ממה שהיו מזה עשורים רבים", הוסיף.

גורמי המודיעין אמרו כי הם הגנו על הבחירות לקונגרס בשנה שעברה מפני התערבויות חיצוניות, אך הם צופים מתקפות נוספות רבות. היריבות של ארצות הברית "משתמשות במבמצעים מקוונים כדי להשפיע על הציבור בניסיון להחליש את המוסדות הדמוקרטיים, להחליש בנות ברית ושותפויות ולעצב את המדיניות האמריקנית", אמר קוטס.

YOU MIGHT ALSO LIKE