ניו ג'רזי נסגרת, שיקגו דואגת להומלסים ובוויסקונסין לא כל המשטרות יעבדו: הסופה הקוטבית כאן
מדינות ה-MIDWEST בכוננות ספיגה לקראת טמפרטורות מקפיאות בעקבות הסופה שהגיעה הלילה לאזור. הרשויות בכוננות מיוחדת, והתושבים מתבקשים לדאוג לשכנים המבוגרים יותר

סופה קוטבית קשה הולכת ומכסה את מדינות ה-Midwest, שנערכו לימים קשים של טמפרטורה נמוכה באופן חריג. מושל ניו ג'רזי פיל מרפי הודיע אתמול (שלישי) כי הוא סוגר את משרדי הממשל המקומי בשל הסערה החורפית הקשה. מרפי אמר כי האזורים הצפון-מערביים בניו ג'רזי עשויים לקבל שישה אינטש שלג במהלך הלילה. במקומות אחרים צפוי לרדת שלג מעורב בגשם, או פשוט גשם כבד.

ניו ג'רזי נסגרה לקראת הסופה (צילום: Shutterstock)

"בלי קשר להיכן אתם נמצאים, מה שיבוא אחר כך יהיה האתגר האמיתי", אמר מרפי במהלך מסיבת עיתונאים בבדסמינר. המושל התכוון לירידה החדה בטמפרטורות שצפויות היום אחר הצהריים בגלל סערה קוטבית שמכסה את המדינה.

סערה כזו עשויה להוריד את הטמפרטורה אל מתחת לאפס, לגרום לקרח על הדרכים והפסקות חשמל, אמר מרפי.

"כשאתם בבית, תעשו לנו טובה: בבקשה, אל תצאו החוצה", אמר המושל, "כולם צריכים להפעיל היום שיקול דעת.. בואו ניתן לצוותי החירום לעשות את העבודה שלהם".

הוא הוסיף כי החליט לסגור באופן זמני את הממשל המקומי למרות שרק כמה מחוזות צפויים לקבל שלג מכיוון שיהיה זה קשה מדי לבחון כל מחוז לגופו. "רק בגלל שאתם עובדים במחוז מסוים, לא אומר שאתם גרים שם", אמר.

אתמול נסגרו עשרות בתי ספר מוקדם מהרגיל בשל הסופה.

סוכנויות ממשלתיות וגופי רווחה שונים מנסים לסייע לאוכלוסיות הכי פגיעות למזג האוויר הקיצוני. שיקגו הוסיפה 500 מקלטים למחוסרי הדיור ומינתה מאה מנהיגים דתיים להשגיח על חברי הקהילה הקשישים. בדטרויט נרשם ביקוש רב במקלטים, וצוותי אמבולנסים במיניאפוליס יתייחסו לכל קריאה מבחוץ כסכנת חיים מיידית.

גם העבריינים לא יכולים להרשות לעצמם לבצע פשעים. מכוניות בשלג (צילום: Shutterstock)

ראש עיריית שיקגו רם עמנואל אמר כי העירייה תפזר חמישה אוטובוסים מיוחדים כדי לאפשר מקום חם גם לדיירי הרחוב שמסרבים להגיע למקלט. עובדים של העירייה יסרקו את הרחובות כדי לסייע, וראש העירייה קרא גם לתושבים לדרוש לשלומם של שכניהם הקשישים.

"כל אחד מאיתנו צריך להיות אחראי על מישהו אחר - שכן מבוגר בבלוק שאולי זקוק לעזרה", אמר.

ההיערכות לסופה מביאה עמה גם אירועים משונים, כמו ההודעה שפרסמה אתמול משטרת מחוז גרין-ביי, ויסקונסין. המשטרה פשוט הודיעה כי היא לא תפעל בזמן הזה, ולא תאכוף את החוק.

"עם הרוחות והקור הקרבים, אנחנו פשוט לא יכולים להרשות לעצמנו שעבריינים ישימו עצמם בסכנה בטמפרטורות האלה", אמר מפקד המשטרה המקומית אנדרו סמית, "חשוב להימנע מפשיעה במיוחד בזמנים של מזג אוויר קשה, וגם בשאר הזמן".

YOU MIGHT ALSO LIKE