"יעילה מהיום הראשון": חוקרים ישראלים טוענים לפריצת דרך בטיפול בסרטן
חברת טכנולוגיה רפואית ישראלית טוענת כי בתוך שנה היא תפתח תרופה יעילה נגד המחלה שמאיימת להפוך לקטלנית ביותר. "פיתרון גנרי מצד אחד ואישי מצד שני"

צוות קטן של מדענים ישראלים חושבים שאולי הם מצאו את התרופה המלאה הראשונה לסרטן. "אנחנו מאמינים שבתוך שנה נוכל להציע תרופה נגד סרטן", אמר דן ארידור, מנכ"ל Accelerated Evolution Biotechnologies.

תרופה למחלה בתוך שנה. צילום של גידול סרטני בחזה (צילום: Shutterstock)

"התרופה שלנו תהיה יעילה כבר מהיום הראשון, תימשך בתוך כמה שבועות ויהיו לה השפעות לוואי מינימליות, או שלא יהיו לה השפעות בכלל - והיא תעלה הרבה פחות מאשר טיפולים אחרים שקיימים בשוק", אמר ארידור, "הפיתרון שלנו יהיה גנרי מצד אחד ואישי מצד שני".

זה נשמע טוב מדי בשביל להיות מציאותי, בייחוד לאור העובדה שבכל שנה מתגלים בעולם עוד 18.1 מיליון חולים במחלה הקשה. על פי דיווח של הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן, אחד מכל שישה מקרי מוות בעולם נגרם בשל סרטן, דבר שהופך את המחלה לסיבת המוות השנייה בשכיחותה, אחרי מחלות לב.

ארידור, יו"ר החברה, והמנכ"ל ד"ר אילן מורד, אומרים כי הטיפולים שלהם, שזכו לשם MuTaTo (קיצור של multi-target toxin), נמצאים במקום חשוב בסקאלת האנטיביוטיקה נגד סרטן - טכנולוגיה פורצת דרך.

התרופה החדשנית מבוססת על טכנולוגיות חדשניות, היא כוללת קידוד די.אנ.איי לחלבון שמוזרק לבקטריופג'ים - וירוס שנלחם בבקטריות. החלבון הזה מאפשר לחוקרים להתחקות אחר הקשרים שלו עם חלבונים אחרים, רצפי די.אנ.איי ומולקולות זעירות.

בשנה שעברה זכו צוות חוקרים בפרס נובל על עבודתם פורץ הדרך בטכנולוגיה הזאת.

YOU MIGHT ALSO LIKE