דיווחים על התקדמות משמעותית בהסכם השלום באפגניסטן: הוסכם על נסיגת הכוחות הזרים
17 שנים לאחר הפלישה של המערב, בהובלת אמריקה, אל המדינה האסייתית - נראה שהנסיגה קרובה מתמיד. פומפאו: "רציניים בנוגע להחזרת הכוחות הביתה"

גורמים רשמיים בארגון הטליבאן באפגניסטן אמרו כי ארצות הברית הסכימה אתמול (שבת) על טיוטה של הסכם שלום ולפיו כל הכוחות הזרים יעזבו את אפגניסטן בתוך 18 חודשים. אם הדיווח האפגני נכון, הרי שמדובר באפשרות לסיים את המלחמה הארוכה ביותר של ארצות הברית.

יחזרו הביתה סוף סוף? חיילים אמריקניים באפגניסטן (צילום: Shuterstock)

פרטי ההסכם הועברו על ידי הטליבאן לסוכנות הידיעות רויטרס בתום שישה ימי דיונים עם השליח האמריקני לשיחות השלום שערכו בקטאר, זלמאי חלידזאד. השיחות נערכות במטרה לסיים את המלחמה שנפתחה לפני 17 שנים עם פלישת כוחות המערב בהובלת ארצות הברית לשטח אפגניסטן.

למרות שלא פורסמה הצהרה משותפת של שני הצדדים, חלידזאד צייץ לאחר החתימה על ההסכם כי השיחות עשו "התקדמות משמעותית" ויתחדשו בקרוב. הוא הוסיף כי בכוונתו לבקר באפגניסטן גורמים רשמיים בממשלה.

"הפגישות כאן (בקטאר) היו יותר יעילות מאשר בעבר. השגנו התקדמות משמעותית בנושאים חיוניים", כתב. הוא הוסיף כי עדיין ישנה עבודה על כמה נושאים.

"שום דבר לא מוסכם עד שהכל מוסכם, והכל חייב לכלול גם את הדיאלוג הפנים אפגני והפסקת אש משמעותית", הוסיף.

שר החוץ מייק פומפאו כתב גם הוא בטוויטר כי הוא קיבל "חדשות מעודדות" מחלידזאד בנוגע לשיחות.

"לא ניתן יהיה להתקדם בנושאים האחרים עד שתושג הסכמה על נסיגת הכוחות הזרים". חיילים אמריקניים באפגניסטן (צילום: Shuterstock)

"ארצות הברית רצינית בנוגע לשלום, ולמנוע מאפגניסטן להמשיך להיות כר נוח לטרור בין לאומי, ולהביא את הכוחות הביתה", צייץ פומפאו. הוא לא פרסם את לוח הזמנים להשבת החיילים הביתה.

ארגון הטליבאן פרסם הודעה ולפיה הושגה התקדמות בסעיפים הנוגעים לנסיגת הכוחות הזרים ונושאים אחרים. גם הארגון ציין כי יש צורך בשיחות נוספו.

"המדיניות של הטליבאן במהלך השיחות היתה מאוד ברורה - לא ניתן יהיה להתקדם בנושאים האחרים עד שתושג הסכמה על נסיגת הכוחות הזרים", אמר דובר הטליבן זביוללה מוג'חיד.

YOU MIGHT ALSO LIKE