ניו יורק: התפתחות מפתיעה בחקירת תיק רצח ישן, נעצר חשוד במעשה
הפרשה המזעזעת הזאת החלה בשנת 1992, עם הרצח של סטייסי לייני ג'וינר מברונסוויל. המחדל: שוטרים לקחו דגימת די.אנ.אי מהחשוד לאחר הרצח, אך לא שלחו לבדיקה

נאשם ברצח מזעזע של שכנתו, שמר על קשרי ידידות עם משפחתה של הנרצחת, בזמן שהחקירה הייתה תקועה במשך כמה עשורים. כך סיפרו קרובי משפחתה של סטייסי לייני ג'וינר, שנרצחה באכזריות בשנת 1992.

נעצר לאחר שנמצאה התאמה בדי.אנ.אי. קלווין גראנט

למרות שהרצח בוצע כבר לפני שנים רבות, רק בשבוע שעבר נעצר חשוד במעשה: קלווין גראנט, בן 52. המעצר בוצע לאחר שבמשרד התובע גילו כי אף אחד לא ערך בדיקת די.אנ.איי לדגימות הרוק שנלקחו ממנו.

למשפחת ג'וינר עדיין יש שאלות פתוחות: מדוע המשטרה לא ערכה את הבדיקות בזמן, ומדוע השוטרים לא חקרו את גראנט לאחר שאחד העדים דיווח כי ראה אותו על גג בית בברונסוויל, שם נמצאה לאחר מכן הצעירה כשהיא ללא רוח חיים.

"הוא מפלצת!", אמר מיילס ג'ויינר, אחיינה של הנרצחת, "הוא פשוט לקח את דודה שלי, והוא מסתובב פה ומחייך לי בפנים. זה מטורף, ממש כמו בסרטים. הרוצח חי ממש כאן כל הזמן הזה. הוא הולך בינינו ומחייך אלינו".

אמה של הנרצחת יבבה בבכי כאשר תיארה את השנים הארוכות של חיים בשכנות לחשוד ברצח בתה. "לאף אחד לא היה אכפת. זה לא היה תיק בפרופיל גבוה. הוא היה ממש כאן כל הזמן הזה", אמרה ג'קלין ג'וינר גרהאם, 65. היא סיפרה עוד כי בעבר אמר גראנט לאחיה של ג'וינר כי הוא מעוניין באחותו.

"אני לא יכולה להאמין שהם לא בדקו את הדגימות האלה. כולם חשדו בו, כולם אמרו לבדוק אותו. איך הם לא עשו את זה? זה ממש כאילו לא היה להם אכפת", אמרה האם.

התביעה התאימה בין דגימת הדי.אנ.אי שנמצאה על גופתה של ג'וינר לבין זו שנמצאה ברוק של גראנט, שהיה בידי המשטרה בעקבות הרשעה בשוד בשנת 2000.

YOU MIGHT ALSO LIKE