הונאת ביטוח או "הדבר הנכון לעשות"? אשת חינוך נעצרה כי סייעה לתלמיד חולה
מפקחת חינוך באינדיאנה לא הייתה יכולה להעלים עין מנער בן 15 שסבל מדלקת גרון ולקחה אותו למרפאה. "ידעתי שאין לו ביטוח רפואי וכל מה שרציתי לעשות זה לעזור לו להבריא", היא אמרה. כתב אישום חמור הוגש נגדה השבוע בביהמ"ש

כתב אישום ובו שלושה סעיפים חמורים הוגשו כנגד קייסי סמיתרמן, מפקחת מטעם משרד החינוך באינדיאנה, לאחר שסייעה לתלמיד חולה בכך שאיפשרה לו לעשות שימוש בביטוח הרפואי שלה.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

על פי כתב האישום, ב-9 בינואר ערכה סמיתרמן, שמועסקת ע"י משרד החינוך בעיר אלווד, ביקור בית אצל תלמיד בן 15 שלא הגיע ללימודים.

סמיתרמן בת ה-48 אמרה שבמהלך הביקור היא הבינה שהילד סובל מתסמינים של דלקת גרון ולכן החליטה לקחת אותו למרפאת חירום. "אחרי שמרפאה אחת סירבה לטפל בילד, לקחתי אותו למרפאה אחרת וסיפרתי שהוא הבן שלי. ידעתי שאין לו ביטוח רפואי וכל מה שרציתי לעשות זה לעזור לו להבריא. אני יודעת שמדובר במעשה פסול, אבל הדאגה היחידה שלי הייתה בריאות הילד", היא אמרה.

לאחר הביקור במרפאה, השניים הלכו לסניף CVS כדי לקבל תרופה אנטיביוטית. סמיתרמן נתנה את הכדורים לילד, שתלש את התווית מכיוון "שידע שאסור לו להחזיק בתרופות על שם מישהו אחר". סך עלות הביקור במרפאה והכדורים עמד על 223 דולר.

קייסי סמיתרמן (צילום: משטרת אלווד)

כשבוע לאחר מכן התקבל מידע אנונימי במשטרה לגבי האירוע, דבר שהוביל לפתיחת חקירה בנושא. סמיתרמן לא ניסתה להסתיר את מעשיה והסגירה את עצמה בתחנת המשטרה. היא שוחררה בערבות באופן מיידי לאחר שהואשמה בהונאת ביטוח, הונאת זהות והתנהגות לא נכונה.

סמיתרמן סיפרה שלא התקשרה לשירותי הרווחה כשגילתה שהילד חולה מכיוון שלא רצתה להפריד בינו לבין אפוטרופוסו, אך פנייה זו התבצעה בסופו של דבר ע"י המשטרה. התובע בתיק נגד סמיתרמן הסכים לוותר על מאסר בפועל אם לא תסתבך שוב עם רשויות החוק בשנה הקרובה.

במשרד החינוך צודדו עם המורה, אך גם טענו שהיא "ביצעה טעות למרות הכוונות הטובות שלה".

YOU MIGHT ALSO LIKE