חברת קונגרס מטקסס מואשמת שפיטרה עובדת שהתלוננה על הטרדה מינית ותעזוב שני תפקידים מרכזיים
שילה ג'קסון לי, חברת קונגרס דמוקרטית שמכהנת מאז 1995, הודיעה כי תעזוב את תפקידה כיושב ראש קרן חבר המחוקקים השחורים וכיושבת ראש אחת מתת הועדות של ועדת המשפט של הקונגרס. שני הגופים יחלו במציאת מחליף

חברת קונגרס דמוקרטית מטקסס עזבה שני תפקידים מרכזיים בעקבות האשמות כי פיטרה עוזרת שהתלוננה על הטרדה מינית.

אחת הנשים הבולטות ששמה נקשר לרעה בפרשת תקיפה מינית בעידן MeToo#. שילה ג'קסון לי (צילום: AP)

שילה ג'קסון לי, חברת קונגרס שמייצגת את המחוז ה-18 בטקסס שכולל את יוסטון, הודיעה הבוקר (רביעי) על התפטרותה מתפקיד יושבת ראש הקרן של חבר המחוקקים השחורים. על פי דיווח בניו יורק טיימס, הקרן פתחה בשבוע שעבר בהליך הדחה נגד ג'קסון לי, אולם בסוף הוחלט לאפשר לה עזיבה שקטה. היא הוזהרה בסוף השבוע שעבר כי אם לא תתפטר מרצונה הקרן תדיח אותה. בנוסף, ג'קסון לי הודיעה כי תעזוב זמנית את תפקידה כיושבת ראש אחת תת הועדה לענייני פשע, טרור, בטחון המולדת וחקירות, אחת מתת הועדות של ועדת המשפט של הקונגרס. שני הגופים יפגשו היום להתחיל במציאת מחליף.

ההחלטה של ג'קסון לי התקבלה בעקבות תלונה שהוגשה נגדה ב-11 בינואר מצד אישה שהייתה חלק מהצוות שלה בקונגרס, שטענה כי היא הותקפה מינית על ידי עובד בכיר בקרן חבר המחוקקים השחורים. העובדת, ששמה לא פורסם וערך דינה מסר שהיא מבקשת להשאר אנונימית, עבדה עבור ג'קסון לי בין נובמבר 2017 ומרץ 2018 כעוזרת מיוחדת ומנהלת יחסי ציבור.

התקיפה לכאורה אירעה במסגרת העבודה בקרן שג'קסון לי עמדה בראשה. קרן חבר המחוקקים השחורים (אתר רשמי)

התקיפה אירעה לכאורה עוד קודם, באוקטובר 2015, כשהמתלוננת הייתה רק בת 19 ועבדה כמתמחה בצוותה של ג'קסון לי בקרן. לטענתה, מתאם ההתמחויות יצא איתה לשתות ערב אחד וכשחזרו לדירתו כפה עליה מעשים מיניים. לדבריה היא לא זוכרת חלקים מהערב. לאחר שדיווחה על האירוע הגבר פוטר מהקרן בשל מתן אלכוהול לקטינה. בתלונתה הנוכחית טוענת הצעירה כי היא פנתה לראש המטה של ג'קסון לי ודיווחה שבכוונתה לתבוע את הקרן בגלל התקיפה שלה, ובעקבות כך ג'קסון לי הורתה על פיטוריה מעבודתה בקונגרס.

ג'קסון לי אינה הדמות הפוליטית הראשונה שמשלמת מחיר בעידן #MeToo, אולם היא אחת הנשים היחידות והבולטות ששמה נקשר בפרשת תקיפה מינית.

YOU MIGHT ALSO LIKE