השבתת הממשל נמשכת 33 ימים, ואין אור בקצה המנהרה
טראמפ מסרב לאשר תקציב בלי מימון החומה בגבול מקסיקו, והדמוקרטים עדיין מתעקשים לסרב. מחר תעלה להצבעה אחת מהצעות החוק, אבל הנשיא צפוי לסרב משום שלא כלול בה תקציב לחומה

אין באופק סימן שיכול להרגיע את 800 אלף העובדים הפדרלים שנאלצים לעבוד בלי לקבל שכר על עבודתם במהלך השבתת הממשל החלקית, אך בסנאט מנסים בכל זאת להגיש הצעות חוק שונות שיביאו לסיום ההשבתה.

הצעות החוק לא צפויות להביא סוף להשבתה (צילום: Shutterstock)

מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיטש מקונל אמר כי הוא מתכנן לערוך הצבעה ביום חמישי על ההצעה של המפלגה הדמוקרטית שתעניק מימון לממשלה לשלושה שבועות, אך לא תעביר לחומה בגבול מקסיקו 5.7 מיליארד דולר, כפי שהנשיא טראמפ דורש.

הסיכוי של הצעת החוק הזאת לעבור אינו גבוה. הצעות חוק דומות כבר עברו בתקופה האחרונה, אך כולן נפלו בסופו של דבר משום שלא כללו מימון לחומה, וטראמפ דחה את אותן ההצעות.

בעבר אמר מקונל כי הוא לא יעביר הצעת חוק שהנשיא לא יאשרר. במקביל, מנהיג הרוב בסנאט גם מתכנן לערוך הצבעה על הצעת חוק שתבטיח את המימון לחומה, בתמורה להקלה בסנקציות נגד "החולמים". מדובר בפשרה שהציע טראמפ בשבת האחרונה.

בכירי המפלגה הדמוקרטית דחו את הצעת הפשרה של טראמפ, וטענו שאין אפילו מה להתחיל ולדון בה. הם אמרו כי הם לא מתכוונים לדון במימון סידורי האבטחה בגבול עם מקסיקו לפני שתסתיים ההשבתה.

הדמוקרטים אמרו שהם לא מוכנים לסחור בהקלה זמנית במעמד מהגרים ובהגנה מפני גירוש בתמורה לחומה זמנית ולא יעילה, לדבריהם.

נראה שהנשיא טראמפ איבד גם כך את קלף המיקוח שלו, לאחר שבית משפט עליון סירב לדון בערעור על החלטת בית משפט אחר לאפשר את המשך ההגנה על ה"חולמים".

ה"חולמים" הפכו לקלף מיקוח בין טראמפ לדמוקרטים. מפגינים תומכים בהשארתם במדינה

מאות אלפי העובדים הפדרלים שנאלצים לעבוד בלי תשלום נאבקים כדי לסגור את החודש במהלך ההשבתה הארוכה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, שנמשכת כבר 33 ימים.

עובדים רבים, כמו גם קבלנים, פונים לסיוע בדמי אבטלה, בנקי מזון ותמיכות אחרות, בעוד שאחרים התחילו פשוט לחפש עבודות אחרות.

איגוד סוכני ה-FBI הודיע אתמול כי הארגון דוחה חקירות של פשעים פיננסיים, סמים וטרור בגלל המחסור בתקציבים.

בשבוע הבא צפוי טראמפ לשאת דברים לאומה בנאום "מצב האומה". זאת, למרות שמנהיגת הקונגרס ננסי פלוסי, המליצה לו לדחות את האירוע משום שהסוכנויות הממשלתיות שאחראיות על אבטחת האירוע מושפעות גם כן מההשבתה החלקית.

"החששות האלה הופנו למחלקה לביטחון לאומי ולשירות החשאי של ארצות ברית. בשלב הזה, אנחנו מתקדמים קדימה", הודיעה דוברת הבית הלבן שרה סנדרס, אתמול.

YOU MIGHT ALSO LIKE