מקסיקו ממשיכה לדמם: 91 חקירות רצח נפתחו בכל יום
הרשויות במדינה קיוו ש-2018 תהיה טובה יותר מהשנה שקדמה לה, אולם הנתונים מצביעים דווקא על עלייה גדולה בכמות חקירות הרצח שנפתחו באופן ממוצע בכל יום. סך הכל נפתחו 33,341 חקירות כאלה במהלך השנה הקודמת כאשר העלייה הגדולה ביותר נרשמה במדינת גואנחואטו

שבועות ספורים אל תוך שנת 2017 סיפרו הרשויות במקסיקו על עלייה מדאיגה מאוד בכמות מקרי הרצח שהתרחשו במדינה, מגמה שהמשיכה עד תום השנה. עם כניסתו 2018 קיוו במקסיקו כי שיעור הרציחות ירד, אולם נתונים רשמיים שנחשפו היום מצביעים מתארים תמונת מצב שונה מאוד.

הרשויות במקסיקו קוברות גופות לא מזוהות אשר הושלכו לרחובות (צילום: Getty Images)

נרשמה עלייה של 33% בכמות חקירות הרצח במדינה במהלך השנה, עלייה שהובילה לקביעת שיא חדש של חקירות רצח בשנה. בשנת 2017 נפתחו 25,036 חקירות רצח (ממוצע של 68.5 ביום) ואילו בשנה שעברה נפתחו 33,341 חקירות רצח (ממוצע של 91.3 ביום).

כזכור, בחודש יולי האחרון התריעו הרשויות במדינה על כך שלא פחות מ-84 חקירות רצח נפתחו בממוצע בכל יום, אך הנתון רק עלה בחודשים האחרונים של השנה.

ממשלת מקסיקו נמצאת במאבק ארוך שנים מול קרטלי הסמים, שעל פי כל הדעות להם אחריות רבה לשיעור הרציחות הגבוה. אך במדינה לא מסכימים להרים ידיים, ובחודש שעבר הושבע לתפקיד הנשיא החדש, אנדרס מנואל לופס אוברדור, שמבקש לפעול אל מול קרטלי הסמים ויתר הארגונים שמביאים לאלימות הקשה באופן שונה מקודמו, אנריקה פניה נייטו.

נשיא מקסיקו החדש, אנדרס מנואל לופס אוברדור, במהלך טקס ההשבעה שלו (צילום: Shutterstock)

מתוך 31 המדינות שמרכיבות את מקסיקו, הכמות הגדולה ביותר של חקירות רצח שנפתחו נמצאת במדינת גואנחואטו בה נפתחו 3,290 חקירות מסוג זה במהלך 2018, עלייה עצומה לעומת 1,084 החקירות שנפתחו בשנה הקודמת.

חשוב לציין שלא כל חקירת רצח מסתיימת בכתב אישום כנגד רצח, ויש חוסר הסכמה בנוגע לכמות הרציחות שהתרחשו במדינה. על פי הנתונים הרשמיים, כ-31,174 מקרי רצח התרחשו במדינה ב-2017, אולם הנתונים של 2018 טרם פורסמו.

YOU MIGHT ALSO LIKE