וואטסאפ מצטרפת למלחמה בפייק-ניוז: מגבילה את העברת ההודעות
החברה מתחילה היום לפרסם עדכון לאפליקציה שיאפשר להעביר הודעה רק לחמישה נמענים, במקום לעשרים. העדכון יגיע תחילה אל משתמשי אנדרואיד, ואחר כך ללקוחות אפל

פייסבוק מנסה להילחם בשמועות שמסתובבות בוואטסאפ. החברה החליטה להגביל את מספר הפעמים שניתן יהיה להעביר הודעה לחמש פעמים בלבד. זאת, במטרה להילחם "במידע שגוי ובשמועות". כך אמרו היום (שני) בכירים בחברה.

בעקבות הביקורת העולמית, האפליקציה מנסה להילחם בשמועות (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

"אנחנו מטילים מגבלה של חמש הודעות בכל רחבי העולם החל מהיום", אמרה ויקטוריה גראנד, סמנכ"לית למדיניות ותקשורת בוואטסאפ. היא אמרה את הדברים במהלך אירוע שהתקיים בבירת אינדונזיה.

עד כה, כל משתמש בוואטסאפ יכל לשלוח הודעה לקבוצה או לעשרים משתמשים פרטיים. ההגבלה הנוכחית מרחיבה באופן גלובלי צעדים שננקטו עבור משתמשי האפליקציה בהודו כבר לפני כחצי שנה, לאחר שחרושת שמועות ברשתות החברתיות הובילה למעשי רצח ולניסיונות לינץ'.

לוואטסאפ יש 1.5 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, והיא מנסה למצוא דרכים לצמצם את השימוש לרעה באפליקציה הפופולרית. החברה מעוניינת בזאת בין השאר בשל החשש ברחבי העולם מכך שהפלטפורמה הזאת משמשת להפצת פייק-ניוז, תמונות מפוברקות, סרטוני וידאו שהוצאו מהקשרם ומתיחות קוליות, בצורה שלא מאפשרת לראות את מקור ההודעה ותוכנה המלא. 

בנוסף, ההצפנה של וואטסאפ מקצה לקצה מאפשרת לקבוצות של מאות משתמשים להעביר טקסטים, תמונות וסרטונים לא מאומתים באופן כזה שגם שרתי האפליקציה עצמה לא יודעים מה תוכן ההודעות.

וואטסאפ תתחיל להפיץ את עדכון תוכנה שיפעיל את ההגבלה החדשה החל מהיום. כך אמר ראש תחום תקשורת בחברה, קארל וונג לסוכנות הידיעות רויטרס.
העדכון יתחיל בקרב משתמשי אנדרואיד, ולאחר מכן יגיע גם למשתמשי אפל.

YOU MIGHT ALSO LIKE