לשמחת הצוללנים: כריש הענק המיתולוגי הפתיע בהוואי
"דיפ בלו" היא אחת מנקבות הכרישים העצומות שנצפו מאז ומעולם, אך היא מעדיפה לבלות את זמנה מול חופי מקסיקו. לכן הופתעו הצוללנים כאשר הופיעה כמה מאות רגל מקו החוף באי אואהו. צוללנית אחת תיעדה את הביקור עם תמונות מרהיבות

צוללנים בהוואי סבורים שכריש הענק שצולם השבוע בסמוך לקו החוף באי אואהו הוא לא אחר מאשר "דיפ בלו", כריש מוכר באורך 20 רגל אשר נחשב לעמלץ לבן הגדול ביותר שנצפה אי פעם.

סלפי עם כריש הענק (צילום: אושן רמזי)

אושן רמזי, צוללנית שהייתה במקום, סיפרה שכרישים רבים שחו במים וסעדו על גופות לווייתנאים כאשר "לפתע הגיחה 'דיפ בלו' והחלה להשתכשך בסירה שלנו". לדיפ בלו חשבון טוויטר משלה והיא כיכבה בסרט דוקומנטרי לפני מספר שנים, אך היא נצפתה בעיקר באזור האי גוודלופה, הממוקם מערבית למקסיקו.

"היא פשוט כל כך גדולה, יפה ועדינה ורצתה לגרד את הגב שלה בעזרת הסירה שלנו", סיפרה רמזי, שלא היססה לקפוץ למים ולבלות שעות ארוכות ביחד עם דיפ בלו. "היא נשארה עם הקבוצה שלנו במשך רוב שעות היממה, היה מאוד נוח לצלם אותה ולא הרגשתי פחד", היא סיכמה.

לא חששה לשחות עם "דיפ בלו" (צילום: אושן רמזי)

על פי ההערכות, דיפ בלו שוקלת כ-2.5 טון וגילה כ-50 שנים. רמזי סבורה שהדיפ בלו בהריון, אך אין אישור על כך. עוד הסבירה רמזי כי מדובר באירוע נדיר ביותר, שכן המים של הוואי בדרך כלל חמים מדי בעבור כרישים, שמעדיפים מים מעט קרירים יותר.

YOU MIGHT ALSO LIKE