אוסטרליה: בן 20 נעצר בחשד לרצח איה מסארווה, סטודנטית ישראלית בת 23
המשטרה לא פרסמה עוד פרטים על הפרשה. "לא יכולים להאמין שמשהו כזה קורה באוסטרליה. חשבתי שמאוד בטוח שם", אמר קרוב משפחתה. ראש הממשלה חשף כי היא נאנסה

משטרת ויקטוריה, אוסטרליה, עצרה היום (שישי) צעיר בן 20 לחקירה בחשד שרצח את הסטודנטית הישראלית איה מסארווה זמן קצר לאחר חצות הליל ביום רביעי. מסארווה נרצחה לאחר שיצאה מהחשמלית בבונדורה, פרבר של מלבורן. היא סטודנטית באוניברסיטת שנגחאי בסין שלמדה באוניברסיטת לה-טרוב במלבורן במסגרת חילופי סטודנטים.

ראש הממשלה חשף שהיא נאנסה. איה מסארווה

במשטרה לא ציינו אם נגד החשוד, תושב גרינסבורו, אחד הפרברים באזור, הוגש כתב אישום.

אביה, סעיד מסארווה, הגיע אתמול למלבורן כדי לקחת את גופת בתו לישראל. היום הוא פרץ בבכי כאשר נעמד מול כל זרי הפרחים שהוצבו במקום שנרצחה על ידי התושבים וחבריה לספסל הלימודים.

"זה המקום האחרון שהבת שלי הייתה בו", אמר מסארווה לכתבים, "היו לי הרבה חלומות להיות איתה". סעיד הצטרף גם לצעדה שבה השתתפו מאות בני אדם מחוץ לבניין הפרלמנט של מדינת ויקטוריה כדי לתת כבוד אחרון לצעירה המנוחה ולמחות נגד האלימות של גברים כלפי נשים.

האב האבל הודה לנוכחים ואמר כי אם מישהי אחרת הייתה מתה, הבת שלו הייתה הראשונה להצטרף לצעדה דומה. "זו איה", הוא אמר ופרץ בבכי.

המשטרה לא מסרה פרטים נוספים על הרצח של מסארווה, שלדעתם נעשה באקראיות ולא כוון מראש. ראש הממשלה סקוט מוריסון חשף כי מסארווה נאנסה.

מסארווה כפי שתועדה במצלמות האבטחה זמן קצר לפני שנרצחה (צילום: משטרת ויקטוריה)

"אני רוצה לפתוח ולהגיד כמה אני שבור בשל הרצח האלים והטרגי והאונס של איה מסארווה", אמר מוריסון לכתבים בפיג'י. "כל אישה באוסטרליה - כל בנאדם באוסטרליה - צריך להיות מסוגל לחזור לביתו בביטחה. אני לא יכול לחשוב על מה אפשר לומר למשפחתה".

דודה של איה, עבד קיטאמי, אמר לערוץ הטלויזיה הממלכתי באוסטרליה כי היא הותקפה בזמן ששוחחה בטלפון עם אחותה הקטנה. "היא שמעה את רעש המכוניות שעוברות באזור, והייתה חסרת אונים. היא לא יכלה לעשות שום דבר", אמר קיטאני. אחותה הצעירה של המנוחה ניסתה לשלוח לה הודעות לאחר שהשיחה נותקה, אך אחותה כבר לא הייתה בין החיים.

"במקום לבוא הביתה עם תואר, היא חוזרת בארון", הוסיף קיטאני. קרוב משפחה אחר של הסטודנטית, ראמי מסארווה, אמר: "אנחנו לא יכולים להאמין שמשהו כזה קורה באוסטרליה. חשבתי שמאוד בטוח שם".

גופתה של מסארווה נמצאה על ידי עוברי אורח שלשום בשעות הבוקר סמוך לקמפוס בונדורה של אוניברסיטת לה-טרוב, שנמצא בצפון מזרח העיר.

החשוד מובל בניידת המשטרה (צילום: AP)

"מדובר בפשע מחריד שהשפיע על חברה חפה מפשע בקהילה שלנו", אמר מפקח הבלשים במשטרת מלבורן, אנדרו סטמפר, אתמול במהלך מסיבת עיתונאים. לדבריו, במשטרה מעריכים כי מדובר "בתקיפה אקראית".

המשטרה המקומית פרסמה תמונות ממצלמות האבטחה שבה נראים רגעיה האחרונים של הסטודנטית הצעירה. היא ככל הנראה היתה בדרכה הביתה מהופעה במועדון סטנדאפ, ונרצחה כשיצאה מהחשמלית בפרברי העיר.

עוד פרסמה המשטרה כובע וחולצה שנמצאו בזירת הרצח. המשטרה חושדת כי פריטי הלבוש שייכים לרוצח. היא קראה לכל מי שמזהה את הפריטים ליצור קשר. במשטרה מציינים כי עשרות חוקרים עובדים על המקרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE