"יותר ילדים יחלו, ויותר ימותו": מתנגדי החיסונים הוגדרו כסכנה לבריאות הציבור
דוח חדש שפרסם הארגון מונה את עשרת האיומים על בריאות הציבור לשנת 2019. אמנם רוב הילדים מקבלים את כל החיסונים המומלצים, אך במערכת הבריאות עדיין מודאגים

ארגון הבריאות העולמי הכריז כי מתנגדי החיסונים מהווים "איום על בריאות הציבור בשנת 2019". על פי דוח שפרסם הארגון לאחרונה, מתנגדי החיסונים "מאיימים להפוך את ההתקדמות שנעשתה במיגור מחלות שיש להן חיסון".

רוב הילדים מתחסנים, אך מספרם של הילדים הלא מחוסנים מדאיג (אילוסטרציה: Shutterstock)

הארגון מציין כי למרות שחיסונים הם הדרך היעילה ביותר מבחינת עלות-תועלת כדי להימנע ממחלות, ישנן כמה סיבות להתנגדות להם, ובהן "שאננות, נוחות וביטחון עצמי".

חיסונים הובילו לכך שמחלות שונות, ובהן פוליו ודיפטריה, הן נדירות בארצות הברית. חיסונים מסייעים לגוף לפתח חיסונים למחלות על ידי חיקוי הידבקות, כך שהגוף מסוגל להילחם ביעילות במחלות האלה בעתיד.

אם השימוש בחיסונים יופסק, "יותר ילדים עלולים לחלות, ויותר ימותו", טוען המרכז לאיתור ומניעת מחלות (CDC). הסוכנות הממשלתית מזהירה כי ירידה במספר החיסונים תוביל ל"חזרתן של מחלות שכבר כמעט נעלמו לחלוטין".

בחודש אוקטובר, הסוכנות פרסמה דוח ובו היא מעריכה כי מאה אלף ילדים קטנים לא קיבלו חיסונים נגד 14 מחלות שמומלץ להתחסן מפניהן. 70 אחוזים מהילדים קיבלו את כל החיסונים המומלצים, אך במערכת הבריאות הדאגה עדיין גוברת.

חוקרים של המרכז לאיתור ולמניעת מחלות לא בדקו מדוע הורים לא מחסנים את הילדים שלהם, אך ידוע שלאחוז גבוה מהם אין ביטוח רפואי. גורמים במערכת הבריאות אומרים כי מדובר בנתון מפתיע, משום שהממשל הפדרלי מעניק חיסונים גם לילדים שלא נהנים מביטוח בריאות.

עם זאת, רוב הילדים שלא התחסנו כן נהנים מביטוח בריאות, אך יש להוריהם תפיסה שגויה בנוגע לבטיחות ולחשיבות של חיסונים. כך טוענים כמה מומחים בתחום.

YOU MIGHT ALSO LIKE