המזימה סוכלה: נעצר צעיר שתכנן לירות טיל לעבר הבית הלבן
בתום חקירה סמויה שתנהלה במשך למעלה משנה, רשויות החוק פשטו על ביתו של תושב ג'ורג'יה בן 21 שתכנן לתקוף את בית נשיא ארה"ב. לסוכן סמוי סיפר שרצה לתקוף "יעדים נוספים", ביניהם פסל החירות בניו יורק. ה-FBI: "סבורים שהחשוד פעל לבדו ולא שייך לארגון כלשהו"

תושב מדינת ג'ורג'יה בן 21 נעצר השבוע לאחר שתכנן לירות טיל נ"ט לעבר הבית הלבן, כך הודיע מוקדם יותר היום (רביעי) משרד המשפטים בוושינגטון די. סי.

"תכנן לתקוף את הבית הלבן באמעות טיל נ"ט" (צילום: ויקיקומונס)

בשעות הבוקר המוקדמות נעצר חאשר ג'לאל טאלב, תושב אטלנטה, וכבר בשעות הצהריים הוא הובא בפני שופט בבית המשפט הפדרלי בעיר. יונג פק, התובע הפדרלי של המחוז הצפוני של ג'ורג'יה, סיפר כי טאלב "לכאורה תכנן לתקוף את הבית הלבן ומטרות אחרות באזור העיר וושינגטון די. סי. באמצעות טיל נ"ט מאולתר".

הבולשת הפדרלית (FBI) פרסמה הודעה זמן קצר לאחר מעצרו ובו הסבירה כי טאלב נעצר בתום חקירה שנמשכה למעלה משנה. עוד נאמר כי "החקירה החלה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע מתוך קהילת עירו של החשוד".

טאלב נעצר בביתו בשעות הבוקר המוקדמות (צילום: סי. בי. אס.)

פרטים רבים על הפרשה לא פורסמו, אך הבולשת הפדרלית מתייחסת לאירוע כאל טרור מבית, וזאת מכיוון שאחד מסוכני ה-FBI פעל כסמוי והתקרב אל טאלב. "החקירה נמשכת, אך בשלב זה אנחנו סבורים שטאלב פעל לבדו ולא שייך לארגון כלשהו", אמר כריס האקר, סוכן ה-FBI האחראי על החקירה.

על פי מסמכי בית המשפט, טאלב סיפר לאותו סוכן סמוי שהוא "רוצה לבצע מתקפת טרור כנגד ארה"ב במקומות כגון הבית הלבן ופסל החירות". על פי אותו סוכן, טאלב אף אמר כי "ג'יהאד הוא המעשה הטוב באיסלאם".

YOU MIGHT ALSO LIKE