עיתונאית אמריקאית שחיה בטהרן נעצרה על ידי ה-FBI; ילדיה זומנו להעיד בפני חבר מושבעים גדול
מארצייה האשמי, שנולדה כמלאני פרנקלין ועובדת עבור רשת הטלוויזיה האיראנית הממשלתית PressTV, מוחזקת מאז יום ראשון כ "עדה חיונית" אך לא נמסר באיזה הקשר. בנה שעובד באוניברסיטת קולורדו: "אנחנו עדיין לא יודעים במה מדובר"

עיתונאית איראנית בעלת אזרחות אמריקאית נעצרה על ידי הבולשת הפדרלית (FBI) כשהגיעה לבקר בני משפחה בארצות הברית. העיתונאית, מארצייה האשמי, מוחזקת ככל הנראה כ "עדה חיונית" בחקירה אחרת ואינה חשודה בעצמה בפשע כלשהו. עם זאת, לא דווח באיזה הקשר נדרשת עדותה החיונית.

עובדת ברשת כבר 25 שנים. האשמי (צילום: PressTV דרך AP)

האשמי, שעובדת כמגישה עבור המהדורה באנגלית של רשת הטלוויזיה PressTV שממומנת מכספי הממשל באיראן, נעצרה על ידי ה-FBI בנמל התעופה הבין-לאומי בסנט לואיס, מיזורי ביום ראשון האחרון, אולם רק היום (רביעי) הרשת דיווחה על כך. שר החוץ האיראני ג'אוואד זריף קרא לשחרורה בתגובה שפרסם באתר רשת הטלוויזיה. לדבריו, "המעצר של העיתונאית האיראנית בארצות הברית הוא פוליטי ויש לשחררה באופן מיידי". לאחר מעצרה היא הועברה למתקן מעצר בוושינגטון הבירה.

האשמי נולדה בניו אורלינס כמלאני פרנקלין והמירה דתה לאסלאם ב-1982 כשהייתה בת 22, לאחר שפגשה סטודנטים אקטיביסטים איראניים בדנוור, קולורדו. היא נישאה לגבר שפגשה בזמן לימודי העיתונאות ויש להם שלושה ילדים. לדברי בנה חוסיין, היא מתגוררת בטהרן ומדי שנה מגיעה לביקור בארצות הברית, לפגוש בני משפחה ולצלם חומרים תיעודיים במסגרת עבודתה ב-25 השנים האחרונות. לדבריו היא נעצרה לאחר שנסעה לסנט לואיס לצילום חומרים לסרט בנושא תנועת Black Lives Matter, אחרי ביקור בניו אורלינס.

בראיון לסוכנות הידיעות AP אמר חוסיין, עמית מחקר באוניברסיטת קולורדו, כי ה-FBI מעולם לא יצר קשר עם אמו עד עתה וכי אם הייתה נדרשת לכך, אין לו ספק שהייתה משתפת פעולה עם הסוכנות. "עדיין אין לנו מושג מה קורה", אמר חוסיין, וציין כי הוא ואחיו קיבלו זימון להופעה בפני חבר מושבעים גדול. כשנשאל אם אמו היית מעורבת אי פעם בפעילות פלילית, אמר חוסיין כי "אין לנו שום מידע על הנושאים האלה".

מוחזק באיראן יותר מחצי שנה. מייקל וויט (צילום משפחתי)

מעצרה של האשמי מתרחש בתקופה רעועה במיוחד ביחסי ארצות הברית ואיראן ועל רקע ביקורת קשה שמופנית דווקא כלפי איראן על מנהגה לעצור אנשים, אפילו את אזרחיה שלה, אם מתגלה שיש להם קשר למערב. רק בשבוע שעבר אישרה איראן כי בחצי השנה האחרונה מוחזק בשטחה מייקל ר. וויט, יוצר צבא אמריקאי, שנעצר מסיבות שאינן ידועות במהלך ביקור במדינה. לפחות ארבעה אזרחים אמריקאים נוספים מוחזקים באיראן, לחלקם אזרחויות כפולות בדומה להאשמי.

YOU MIGHT ALSO LIKE