כחמישים אלף עובדים נקראו לעבודה ברשות המסים כדי לערוך את החזרי המסים
העובדים יאלצו לחזור לעבודה, אך לא יקבלו משכורת. בהמשך השבוע צפוי הנשיא לאשרר חקיקה שתאפשר לשלם משכורות לעובדים הפדרליים גם במהלך ההשבתה

ההשבתה החלקית במשק הגיעה ליומה ה-26, ורשות המיסים מזמנת כחמישים אלף מעובדיה כדי לערוך את החזרי המס. בשלב זה, העובדים יאלצו לבצע את עבודתם, אך לא יקבלו משכורת על כך.

משרדי רשות המסים בוושינגטון די.סי (צילום: Shutterstock)

הבית הלבן ניסה לעקוף את מנהיגת הקונגרס ננסי פלוסי במשא ומתן על ההשבתה, אך הדמוקרטים סירבו להזמנה של הנשיא טראמפ לסעוד עמו צהריים אתמול (שלישי).

כמה עובדים פדרלים מוצאים עבודות זמניות כדי לעמוד בכל חובותיהם ותשלומיהם השוטפים, כאשר הם לא מקבלים את המשכורת הקבועה שלהם.

ההשבתה החלקית מאטה את התכניות של כמה חברות להנפיק מניות לציבור, ועלולה לקצץ מקור הכנסות עיקרי לשווקי המניות.

בהמשך השבוע צפוי טראמפ לאשרר חקיקה שתאפשר תשלום משכורות לכ-800 עובדים פדרליים, שנעדרים מהעבודה בשבועות האחרונים, או שנאלצו לעבוד בלי תשלום.

אתמול דחה בית משפט פדרלי שלוש תביעות שהגישו עובדים שנפגעו מהשבתת הממשל. השופט ריצ'רד לאון מבית המשפט הפדרלי של מחוז קולומביה – וושינגטון הבירה – פסק לרעת העובדים בשלוש בקשות שונות לצווי מניעה. שתיים מהן הוגשו על ידי איגודי עובדים והשלישית על ידי קבוצת עובדים שלא במסגרת איגוד.

ניסה לעקוף את פלוסי והזמין את הדמוקרטים לארוחה. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

הבקשה הראשונה הוגשה על ידי איגוד בקרי התעופה הלאומי, שביקש מבית המשפט לחייב את הממשל לשלם לעובדים שמוזעקים לעבודה אך אינם מקבלים שכר. בקרי התעופה מוגדרים כעובדים חיוניים ולכן נדרשים לעבוד על אף ההשבתה, אולם שכרם מעוכב כל עוד היא נמשכת. אף שבדומה להשבתות הקודמות הקונגרס אישר הצעת חוק שקבעה כי כל עובד פדרלי שיעבוד במהלך ההשבתה יקבל תשלום רטרואקטיבי עם החזרת הממשל לפעילות, עד הפתיחה מחדש העובדים ממשיכים לא לקבל כסף.

השופט לאון נימק את החלטתו בהפרדת הרשויות בממשל הפדרלי. לדבריו, הקונגרס הוא זרוע הממשל היחידה שיש לה סמכות חוקתית לאשר מימון, וכי הרשות השופטת "אינה, ואינה יכולה לשמש, אמצעי מינוף". השופט לאון הוסיף כי "אנחנו זרוע ממשל עצמאית ושווה בכוחה, אפילו אם אנחנו עצמנו לא יכולים להשאיר את האורות דולקים".

בקרי תעופה מפגינים מחוץ לגבעת הקפיטuל השבוע בדרישה לסיים את ההשבתה (צילום: AP)

תביעה נוספת הוגשה על ידי האיגוד הלאומי של עובדי משרד האוצר, שטען כי חיוב עובדים לעבוד ללא שכר מפר את ה-Antideficiency Act, החוק "נגד מחסור" שאמור למנוע מגופים פדרליים להוציא כספים על חשבון הכנסות עתידיות או מעבר ליכולת התקציב שלהם. האיגוד דרש צו מניעה שיאפשר גם לעובדים הכרחיים לסרב לעבוד בזמן השבתת הממשל.

YOU MIGHT ALSO LIKE