ניו יורק: החשוד במימון חוטפי הילדים לכת "לב טהור" שוחרר למעצר בית
בית המשפט שחרר את אהרון רוזנר למעצר בית בערבות של 10 מיליון דולר. הוא מואשם כי מסר את רכבו לחוטפים כדי שיוכלו לבצע את זממם - ואף מימן אותם. התביעה טוענת כי הדיח מעורב בפרשה לשקר למשטרה

תושב ברוקלין, שמואשם בסיוע לחברי הכת היהודית "לב טהור" לחטוף שני ילדים שנמלטו מידי הכת הקיצונית עם אמם המפוחדת, שוחרר לביתו בזמן שהוא ממתין למשפט בעניינו. כך קבע אתמול (שלישי) בית המשפט.

שוחרר בערבות של 10 מיליון דולר. אהרון רוזנר

שופט בית המשפט הפדרלי ב-White Plains, פול דיווידסון הורה על שחרורו של אהרון רוזנר מווילאמסבורג, בערבות של 10 מיליון דולר. זאת, למרות טענות התביעה לפיהן הוא מימן את חטיפת הילדים, ינטה טלר בת ה-14 ואחיה חיים בן ה-12, ואף השאיל לחוטפים רכב מסחרי כדי לבצע את מזימתם.

רוזנר, בן 45, נכלא בחודש שעבר לאחר שהתביעה במנהטן האשימה אותו ועוד שלושה אחרים בחטיפת שני ילדים בניסיון להחזיר אותם לחיק הכת הקיצונית שיושבת בגואטמלה ומפורסמת בשל נישואי הקטינות, הלבוש המחמיר והענישה הקשה.

אמם של הילדים, שרה הלברנס, אמרה כי היא ברחה מהכת לאחר שבתה, שהייתה אז בת 13 בלבד, נדרשה להינשא לבנו הבכור של מנהיג הקהילה. בחודש נובמבר העניק לה בית המשפט בברוקלין משמורת על הילדים. חודש לאחר מכן, ניסו החשודים, כך לפי טענת התביעה, לחטוף את שני הילדים ולהבריחם מהמדינה כשהם לבושים בלבוש רגיל, כולל כובע סופרמן, כדי לחמוק מביטחון הגבולות.

התביעה טוענת כי רוזנר היה מי שמימן את מבצע החטיפה, אליו הוא הצטרף לאחר שקבוצת גברים מ"לב טהור", ובהם אחיו הצעיר מאייר רוזנר, הגיעו לניו יורק מגואטמלה במטרה לקחת את הילדים חזרה.

"הוא העניק תמיכה פיננסית ישירות לחוטפים", אמר התובע סאם אדלסברג, "הוא שלח כסף בכל כמה ימים לחוטפים, במהלך הזמן שהילדים היו עמם".

לדבריו, החוטפים השתמשו ברכב של רוזנר כדי לקחת את הילדים, והוא ניסה לכאורה להסתיר את מעשיהם בכך שדרש מאחד העדים בפרשה "לשקר למשטרה".

עורכי דינו של רוזנר טוענים כי הנאשם כלל אינו חבר בכת "לב טהור", והוא מצא עצמו מעורב בפרשה רק משום שרצה לעזור לאחיו הצעיר עם מה שהוא חשב כמאבק משפטי על משמורת. "כל הדבר הזה הוא סכסוך משפחתי בין אישה לבעלה בנוגע לילדים שלהם. על זה בדיוק התיק", אמר עורך הדין הנרי מזורק בבית המשפט. כך זה התחיל", קטע אותו השופט, "אך לאחר מכן הפרשה קיבלה תפנית - החלק שבו הילדים מחופשים ונלקחים למקסיקו.. זה הטיוח, לא החטיפה".

ינטה וחיים טלר. למרבה השמחה, נמצאו בריאים ושלמים (צילום: AP)

למרות דבריו של השופט, דווידסון שחרר את רוזנר בערבות, בין השאר בשל הקשרים שלו בברוקלין, שם הוא חי עם שישה מתוך תשעת ילדיו.

"שלא כמו הנאשמים האחרים, הוא תושב העיר כל חייו, יש לו קשרי משפחה וקהילה חזקים, ואין לא עבר פלילי", אמר השופט לפני ששחרר אותו בערבות של 10 מיליון דולר. השחרור בערבות נעשה בערבות של תשעה מחבריו של רוזנר, שיאלצו לשלם כספים רבים במידה והוא יימלט.

בית המשפט הטיל על רוזנר מעצר בית עם מעקב של GPS.

"כפי שמפורט בכתב האישום, הנאשמים ביצעו חטיפה מבעיתה של שני ילדים באישון לילה, והבריחו את הילדים מעבר לגבול, למקסיקו", אמר התובע הפדרלי ג'פרי ברמן לפני כשבועיים, עם הגשת כתבי האישום נגד המעורבים בפרשה. "למרבה המזל, החוטפים לא היוו תחרות להתמדה של ה-FBI, של משטרת מדינת ניו יורק ושל הרשויות במקסיקו, והילדים חולצו הבוקר לאחר חיפוש בן כמעט שלושה שבועות", הוסיף.

מגורי הכת בגואטמלה (צילום: AP)

רוזנר נעצר בניו יורק ב-23 בדצמבר, ואילו נחמן הלבראנס, מאייר רוזנר ויעקב רוזנר נעצרו ביום חמישי, לאחר שגורשו ממקסיקו בחזרה לניו יורק. על פי התביעה, הארבעה הם מנהיגים בכת הקיצונית.

על פי תצהירי ה-FBI לבית המשפט, אמם של הילדים היתה "חברה מרצון" בכת לב טהור אולם נמלטה מן הארגון לאחר שהנהגתו נעשתה קיצונית יותר ויותר.

YOU MIGHT ALSO LIKE