קליפורניה נערכת לקראת פשיטת הרגל של PG&E, המושל עדיין לא הגיע להחלטה
המושל גאווין ניוסום ומועצת המדינה עדיין לא החליטו מה לעשות עם תפוח האדמה הלוהט הזה: להציל את החברה מפשיטת רגל או לצפות בה קורסת. "מודע למשלמי המיסים, למשלמי החשבונות, אבל מודע גם למי שאיבד הכל", אמר המושל

הודעתה של חברת תשתיות האנרגיה PG&E על הכוונה לפתוח בהליך פשיטת רגל, מעמידה את הפוליטיקאים במצב בעייתי שבו הם צריכים להחליט אם לחלץ את החברה מהמשבר, או לעמוד מהצד ולצפות בנפילת חברת החשמל הפרטית הגדולה במדינה.

מושל קליפורניה הנכנס, גאווין ניוסום. עדיין לא יודע מה לעשות עם פשיטת הרגל (צילום: Shutterstock)

המושל גאווין ניוסום אמר הלילה (שני) לכתבים כי צוותו דן באפשרות לסייע לחברה, אך טרם התקבלה החלטה בנושא.

במקביל, חברי מועצת המדינה, שאישרו בשנה שעברה הצעת חוק שמקלה על החברה להטיל את עלויות הפיצוי של השריפות שפרצו בשנת 2017 על הצרכנים, אמרו כי הפעם הם פחות תומכים בגלגול העלויות על התושבים.

"אנחנו רוצים לראות את פשיטת הרגל הזאת נמנעת, אבל אנחנו לא תמימים", אמר ניוסום, "אני מודע למשלמי המסים, ואני מודע למשלמי החשבונות, ואני בהחלט מודע גם לאלה שאיבדו הכל".

חברת PG&E, חברת תשתיות האנרגיה הגדולה בארצות הברית, הודיעה אתמול כי היא נערכת לפשיטת רגל כוללת בעקבות האפשרות שתאלץ לשאת באחריות לשריפות היער הקשות והקטלניות. בעקבות ההודעה, צנחו מניות החברה.

החברה הודיעה כי היא מתכננת להגיש בקשה לפשיטת רגל לקראת סוף החודש, ומסרה לעובדים הודעה מוקדמת של 15 יום כפי שדורשים חוקי קליפורניה. חברת התשתיות, שמחזיקה במספר הלקוחות הגדול בארצות הברית, נמצאת תחת ביקורת קשה וניצבת בפני תביעות משפטיות שעשויות להוביל לפיצויים בגובה של 30 מיליארד דולר.

ביום ראשון הודיעה החברה כי גיישה ויליאמס, מנכ"לית החברה, עזבה מתפקידה. ויליאמס, שקיבלה את האחריות לספק חשמל וגז טבעי למיליוני צרכנים במרץ 2017, תוחלף על ידי היועץ הכללי ג'ון סימון. היא גם עזבה את תפקידה בדירקטוריון החברה.

משאית של PG&E לאחר שריפה (צילום: Shutterstock) 

"בזמן שאנחנו מתקדמים בנושא הבטיחות ובנושאים אחרים, הדירקטוריון זיהה את האתגרים העצומים שהחברה עומדת בפניהם. אנחנו מאמינים שג'ון הוא המנהיג המתאים לחברה", הודיע יו"ר PG&E ריצ'רד קלי, "אנחנו מתמקדים בחיפושים אחר מומחי תפעול ובטיחות, והדירקטוריון מחויב לערוך שינויים נוספים בחברה".

בשבוע שעבר הורידה חברת דירוג האשראי S&P את הדירוג של חברת החשמל של PG&E לדרגה B, הדירוג הנמוך ביותר עבור משקיעים. היא הזהירה מפני הורדות נוספות של דירוג האשראי, בשל החשש כי היא עומדת בפני פשיטת רגל. החברה ניצבת כעת בפני כמה תביעות שדורשות שהיא תישא באחריות לשריפות יער גדולות שהביאו להרס ולמוות.

YOU MIGHT ALSO LIKE