הדמוקרטים סבורים שהנשיא מתמקד בגבול הלא-נכון
לדברי בכירים דמוקרטים, כולל היו"ר הנכנס של ועדת המשנה לפיקוח על המשרד לביטחון המולדת, האובססיה של הנשיא לחומה בגבול מקסיקו גורמת לו להזניח סכנת טרור חמורה לא פחות

בעוד הנשיא טראמפ מתמקד באיומים מכיוון גבול ארה"ב-מקסיקו, הדמוקרטים בבית הנבחרים מתכננים להשתמש בסמכויותיהם כדי לחקור את איום הטרור מהגבול הצפוני דווקא. ישנם מעל 200 תקנים פנויים של סוכני משמר הגבול בגבול ארה"ב-קנדה, והמשרד לביטחון המולדת מזהיר כי טרוריסטים מקומיים יכולים לחצות את הגבול הצפוני בקלות ובאופן חוקי מבלי שאיש יבחין בהם.

פי שבעה אנשים הכלולים ברשימת הטרור נעצרו בגבול קנדה מאשר בגבול מקסיקו אשתקד (צילום: טיים מגזין)

איום הטרור הזה לכד את תשומת לבם של הדמוקרטים המנהלים כעת את ועדת ביטחון המולדת של בית הנבחרים, אשר תחקור את חדירותו של הגבול הקנדי והאם למשמר הגבול יש המשאבים הדרושים למנוע מטרוריסטים מלהסתנן לתוך ארה"ב באין משים.

"איפה יש, אתה יודע, אזורים פרוצים במבנה ביטחון המולדת שלנו?" אמר חבר בית הנבחרים לו קוריאה מקליפורניה, הצפוי לכהן כיו"ר ועדת-המשנה לפיקוח ויעילות במשרד לביטחון המולדת. "אז אני חושב שהגבול הקנדי הוא בהחלט מקום שאני רוצה לבדוק".

הבית הלבן מבקש (בין השאר) 211 מיליון דולר כדי לשכור 750 סוכנים חדשים למשמר הגבול - בקשה שמיועדת ככל הנראה כולה לגבול הדרומי, שם כבר מוצבים מעל 17 אלף סוכנים. בהשוואה, בגבול עם קנדה מוצבים רק כאלפיים סוכנים, למרות שאורכו כפול מהגבול עם מקסיקו.

"צריך לבדוק את כל הגבולות שלנו". חבר בית הנבחרים לו קוריאה מקליפורניה (צילום: אתר הקמפיין)

על פי המשרד לביטחון המולדת, הסכנה הגדולה ביותר בגבול הצפוני היא סחר בסמים, אולם ישנה גם סכנת טרור מצד "קיצונים שגדלו בקנדה ואינם נכללים ברשימת מעקב הטרור המאוחדת של ממשלת ארה"ב, ולכן יוכלו להיכנס באופן חוקי לארה"ב דרך כל מעבר גבול... ללא כל חשד".

בכתבה ששודרה החודש ברשת NBC דווח כי משמר הגבול עצר רק שישה אנשים בשנה האחרונה ששמם מופיע במאגר המידע לטרוריסטים בגבול מקסיקו, בהשוואה ל-41 כאלה בגבול קנדה. הממשל ניסה להציג תמונה שונה. דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סאנדרס, טענה כי משמר הגבול עצר "4,000 טרוריסטים ידועים או חשודים ככאלה" בגבול מקסיקו. סגן הנשיא מייק פנס הדהד את הטענה חסרת השחר לפני שיועצת הנשיא קליאן קונוויי נאלצה לסגת ממנה וכינתה אותה "אמירה שגויה ומצערת".

קוריאה התייחס לנתוני משמר הגבול כשדן באופן בו הוא מתכוון לפקח על עבודת המשרד לביטחון המולדת. "אם אנחנו הולכים לעשות עבודה סולידית של בדיקה איפה קיימות סוגיות ביטחון, אנחנו צריכים להסתכל על כל הגבולות שלנו", אמר, וציין גם את נמלי התעופה וחופי הים. "מקסיקו, אתה יודע, כולם מדברים על זה. אבל קנדה, אף אחד לא מסתכל על קנדה".

YOU MIGHT ALSO LIKE