השבתת הממשל נכנסת ליומה ה-23, הוכרזה כהשבתה הארוכה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב
העובדים הפדרליים מוצאים את עצמם בין הפטיש לסדן, ובלי משכורות. הם נאלצים לבקש סיוע מחברים וברשת. ההשבתה מורגשת היטב בנמל התעופה במיאמי, שם פועלים במחסור של כוח אדם

השבתת הממשל נכנסה אתמול (שבת) ליומה ה-22 בעקבות חוסר ההסכמה בין הנשיא דונלד טראמפ לבין הקונגרס שנשלט בידי רוב דמוקרטי על מימון החומה בגבול מקסיקו. מדובר בהשבתה הארוכה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, ובינתיים איש אינו רואה את האור בקצה המנהרה.

לא זקוק ליותר מ-15 דקות כדי לסגור עסקה. הנשיא דונלד טראמפ, השבוע (צילום: Shutterstock)

טראמפ, שנותר בבית הלבן במהלך סוף השבוע, אמר כי ההשבתה צפויה להימשך עוד זמן רב, והאשים בכך את הדמוקרטים. "הם אלה שגורמים לזה", אמר הנשיא במהלך ראיון טלפוני עם חדשות פוקס אמש, "ייקח לי לא יותר מ-15 דקות להשיג את העסקה הזאת, ואז כולם יוכלו לחזור לעבודה".

מנגד, הדמוקרטים טוענים כי טראמפ הביא להשבתת הממשל בהתפרצות זעם בגלל שהוא מסרב לחתום על התקציב שניסחו שתי המפלגות בשנה שעברה, ושאינו כולל את 5.7 מיליארד הדולרים שטראמפ רוצה עבור החומה.

ההשבתה, שהחלה ב-22 בדצמבר, שברה את שיא ההשבתות הארוכות, שעד אתמול החזיקה בו השבתת הממשל בשנים 1995-1996 בזמן כהונת ביל קלינטון - שנמשכה 21 ימים.

ביום שישי היו אמורים העובדים הפדרליים שנפגעים מההשבתה לקבל את משכרותם, אך כמובן שהם לא קיבלו דולר יחיד בגלל האירועים. בינתיים, הלחץ הכלכלי על העובדים גדל, ובהם גם פקחי הטיסה וגורמי ביטחון בנמלי התעופה שממשיכים בינתיים לעבוד בלי תגמול.

קרוב ל-800 אלף עובדים לא קיבלו את משכורותיהם. כמה מהם נאלצו לבקש סיוע כלכלי מחברים וברשתות, כמה מהם הקימו חשבונות באתרי מימון המונים כגון GoFundMe ואחרים נאלצו למכור חפצים אישיים כדי לעבור את התקופה הזאת.

עובדי ה-TSA באחת מ-11 נקודות הבידוק בנמל התעופה של מיאמי (צילום: AP)

בימים האחרונים נודע כי רשות המסים האמריקאית (IRS) מתכננת להשיב לא מעט עובדים מחופשה ללא תשלום על מנת שתוכל לספק את החזרי המס, שאותם יחלו לקלוט ב-28 בינואר.

אז החלה ההשבתה, כ-88% מעובדי ה-IRS הוצאו לחופשה ללא תשלום, ועל כן אין ביכולתה של הרשות לבצע החזרי מס בעבור 300 מיליון אמריקאים עם 12% מכוח העבודה. לכן התקבלה ההחלטה להשיב חלק מהעובדים מתוך תקווה שההשבתה תסתיים בימים הקרובים. כאמור, ניתן להגיש את הדוחות החל מה-28 בינואר, אך המועד הסופי לכך הוא בעוד ארבעה חודשים, ב-15 באפריל.

"אני רוצה להדגיש את המחויבות של הרשות לוודא שמשלם המסים יקבל את ההחזר שמגיעו לו ללא כל קשר למה שקורה בממשל הפדרלי. אני מעריך מאוד את עבודתם הקשה של עובדי הרשות, כמו גם את המחויבות שלהם לשרת את העם האמריקאי בזמן בעייתי זה", אמר השבוע צ'אק רטיג, יו"ר הרשות.

בתוך כך, ההשבתה משפיעה על אחד מנמלי התעופה העמוסים בארצות הברית - נמל התעופה במיאמי. טרמינל G של נמל התעופה הבינלאומי של מיאמי ייסגר, באופן חלקי לכל הפחות, בימים הקרובים. ההחלטה של הנהלת נמל התעופה קובעת כי הטרמינל לא יקבל טיסות לאחר השעה 1:00 בצהריים, עד מחר.

YOU MIGHT ALSO LIKE