הרפובליקנים בטקסס דחו הצעה להדיח סגן יו"ר סניף מקומי בגלל מוצאו
קבוצה קטנה אך קולנית במחוז טאראנט הסמוך לדאלאס הצליחה להביא להצבעה את ההצעה להדיח את סגן היו"ר משום שהוא מוסלמי. ההצעה נדחתה ברוב מוחץ. יוזמת ההצעה: "לא כל הרפובליקנים במחוז טאראנט חושבים שהאסלאם הוא בטוח או מקובל בארצות הברית"

אחד הסניפים של המפלגה הרפובליקנית בטקסס דחה הצעה להדיח את סגן יושב הראש שלו משום שהוא מוסלמי.

"האיחוד שלנו מושלם יותר היום". ד"ר שאהיד שפי (צילום: AP)

חברי המפלגה במחוז טאראנט הסמוך לדאלאס הצביעו אתמול (חמישי) להשאיר את ד"ר שאהיד שפי בתפקידו כסגן יושב ראש השלוחה המקומית. בוידיאו שפורסם לאחר ההצבעה, הודיע חבר המפלגה מייק סניידר כי בהצבעה נספרו 139 קולות שתמכו בהשארתו של ד"ר שפי מול 49 קולות בלבד שדחו אותו. סניידר הוסיף כי "תוצאות ההצבעה הערב מעידות כי רוב הרפובליקנים בטאראנט עומדים עם ד"ר שאהיד שפי, ועם הבסיס האיתן של חופש דת שנוצק בהכרזת העצמאות".

ד"ר שפי עצמו מסר לאחר ההצבעה: "האיחוד שלנו קצת יותר מושלם היום, וזה הזמן עבורנו לשים את המחלוקות בצד". גם הסנאטור הטקסני טד קרוז התייחס לנושא וצייץ: "האפליה נגד ד"ר שפי בגלל שהוא מוסלמי היא טעות. החוקה אוסרת על מבחנים דתיים בדרך למשרה ציבורית והתיקון הראשון מגן על חופש הדת לכל דת. המפלגה של לינקולן צריכה להזמין את כולם ולכבד את החירות".

"המפלגה של לינקולן צריכה להזמין את כולם". הסנאטור טד קרוז (צילום: Getty)

ד"ר שפי נבחר לתפקיד ביולי האחרון ואושר כמעט פה אחד. המתנגדת היחידה למינוי הצליחה לקבץ קבוצה קטנה של פעילים שהעלו הצעה להדיח את שפי. המתנגדת, שהייתה פעילה מאוד בפייסבוק סביב הנושא וגרמה גם לפעילים רפובליקניים ברמה הלאומית להדרש אליו, היא דורי או'בריאן. או'בריאן כתבה בפייסבוק שלה, בין היתר: "אנחנו לא חושבים שכמוסלמי דתי הוא יכול להיות סגן יושב ראש, משום שהוא אמור לייצג את כל הרפובליקנים במחוז טאראנט, ולא כל הרפובליקנים במחוז טאראנט חושבים שהאסלאם הוא בטוח או מקובל בארצות הברית, במחוז טאראנט או במפלגה הרפובליקנית (ההדגשות במקור). יש שאלות גדולות סביב הסוגיה לאן נתונה הנאמנות של ד"ר שפי בנוגע למדיניות רפובליקנית או דמוקרטית".

או'בריאן סירבה להגיב לרשת CNN שדיווחה על הנושא.

YOU MIGHT ALSO LIKE