"שוב ראינו השתוללות של עצבים, כי הוא לא קיבל את מה שרצה"
כך אמר מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, לאחר שהנשיא קם, אמר "ביי-ביי" ויצא מהפגישה איתו ועם ננסי פלוסי, בה היו אמורים לדון בסיום השבתת הממשל החלקית העומדת להיכנס לשבוע הרביעי

הנשיא דונלד טראמפ יצא אתמול (רביעי) בשעת לילה מאוחרת מן השיחות עם מנהיגי הדמוקרטים בקונגרס על סיום השבתת הממשל החלקית, הנמצאת כעת בשבוע השלישי להתמשכותה, וכינה את הדיונים עם מנהיגי האופוזיציה "בזבוז זמן מוחלט".

המבוי הסתום נמשך

"בדיוק עזבתי פגישה עם צ'אק וננסי, בזבוז זמן מוחלט. שאלתי מה יקרה אם אני אפתח את הדברים, האם תאשרו אבטחת גבולות שכוללת קיר או מחיצת פלדה? ננסי אמרה: לא. אמרתי ביי-ביי, שום דבר אחר לא עובד?" צייץ טראמפ.

מנהיגי הדמוקרטים בקונגרס תקפו את טראמפ לאחר הפגישה, והאשימו אותו באדישות לגורלם של העובדים הפדרליים ובכך שאינו מנסה כלל לשאת ולתת בעוד השבתת הממשל נמשכת. "למרבה הצער, הנשיא פשוט קם ויצא", אמר מנהיג המיעוט בסנאט צ'אק שומר מניו יורק. "הוא שאל את היו"ר פלוסי, 'האם תסכימי לחומה שלי?' היא אמרה לא, והוא פשוט קם ואמר 'אז אין לנו על מה לדבר' ופשוט יצא. שוב, ראינו השתוללות צעבים בגלל שהוא לא קיבל מה שרצה, והוא פשוט יצא מהפגישה".

טראמפ דווקא היה במצב רוח ידידותי כשנכנס לחדר המצב, על פי מקור שנכח בפגישה. הנשיא חילק סוכריות לנוכחים - חטיפי שוקולד ועדשי M&M. טראמפ אמר למשתתפים שימצאו מכתב על כיסאם - העתק של בקשת התקציב שחיבר משרד המנהל והתקציב עבור אנשי הצוות של חברי הקונגרס, אשר בו פורט סדר העדיפויות של הממשל בנוגע להשבתה.

"למה שלא תפסיק לפגוע באנשים?" הסנאטור צ'אק שומר (צילום: ABC)

לאחר שפתחו את המסמכים שאל הנשיא את בני שיחו מה עמדתם. פלוסי אמרה לטראמפ שהיא מודאגת בנוגע לאבטחת נקודות כניסה לארה"ב (מעברי גבול, נמלים, שדות תעופה וכיו"ב) והנשיא הסכים עם דבריה ואמר שיש ברשימת העדיפויות של הממשל כסף לתגבור נקודות הכניסה. אולם השרה לביטחון המולדת, קירסטן נילסן, התערבה ואמרה כי גם אם תיפתר כל ההברחה דרך נקודות הכניסה, המבריחים ימצאו דרכים אחרות, ולכן נחוץ מבנה של מחיצה פיזית.

שומר ניסה להדגיש שחשוב קודם כל לפתוח את עבודת הממשל ולאחר מכן לשאת ולתת על מימון אבטחת הגבול. בשלב מסוים שאל מנהיג הדמוקרטים בסנאט את הנשיא: "למה שלא תפתח את הממשל ותפסיק לפגוע באנשים?" טראמפ השיב בכנות: "כי אז לא תתנו לי מה שאני רוצה".

לאחר מכן שאל טראמפ את הדמוקרטים האם, במידה שיפתח את חלקי הממשל המושבתים, תסכים פלוסי לבנות מחיצה. היא סירבה להתחייב לכך. על פי מקורות שנכחו בחדר, טראמפ קם על רגליו, אמר "ביי-ביי" ויצא. לאחר צאתו של טראמפ ביקש סגן הנשיא מייק פנס מהדמוקרטים שיעלו הצעה נגדית, אולם לא קיבל כזו. הדמוקרטים עומדים מאחורי התקציב שאושר בבית הנבחרים ובסנאט אך הנשיא סירב לחתום עליו, שכולל 1.3 מיליארד דולר לאבטחת גבולות אבל אף לא סנט לבניית חומה, בין אם מבטון או מפלדה.

YOU MIGHT ALSO LIKE