דנ"א נתן, דנ"א לקח: זיכוי מפתיע ל"רוצח מגולדן סטייט"
לאחר מעצרו עלה החשד שג'וזף ד'אנג'לו מעורב ברצח מזעזע של נערה בת 14 בשנות ה-70. השבוע קבעה בדיקת DNA שאין התאמה לד'אנג'לו. ולמרות זאת, הוא עדיין צפוי לעמוד לדין באשמת עשרות סעיפים של רצח וחטיפה

ג'וזף ד'אנג'לו, מי שמואשם שהוא "הרוצח מגולדן סטייט" אשר הטיל אימה על קליפורניה במשך שני עשורים ורצח לפחות 13 בני אדם, זוכה מאשמה בנוגע לסעיף בודד, רציחתה של נערה בת 14 בשנת 1975.

ד'אנג'לו, "הרוצח מגולדן סטייט" (צילום: AP)

מדובר במקרה מזעזע בה דונה ג'ו ריצ'מונד בת ה-14 נעלמה מביתה שבאקטר (Exeter) יממה לאחר חג המולד בשנת 1975. גופתה נמצאה במטע תפוזים סמוך ובדיקה העלתה שהרוצח חנק אותה, הלם בה ודקר אותה 17 פעמים. עבריין מורשע בשם אוסקר קליפטון הואשם בפשע ונידון למאסר עולם. הוא נפטר בבית הכלא בשנת 2013.

לאחר מעצרו של ד'אנג'לו עלה החשד שהוא אחראי לרצח המזעזע של ריצ'מונד, ויתכן שקליפטון הואשם לשווא. ראיות שנאספו ע"י בלשי המשטרה אף הצביעו על כך שיש קשר בין המקרה לבין ד'אנג'לו. הדנ"א של ד'אנג'לו נלקחה כדי להשוות לדנ"א שנמצאה בזרע על גופתה של ריצ'מונד. כתוצאה מכך, נקבע שד'אנג'לו לא היה מעורב ברצח אולם ישנה התאמה חלקית לדנ"א של קליפטון.

זוהי אותה בדיקת דנ"א שהובילה למעצרו של ד'אנג'לו בשנה שעברה, אולם הפעם הבדיקה פעלה לטובתו וזיכתה אותו. חשוב לזכור שאכן מדובר בניצחון קטן בעבור ד'אנג'לו, אך הוא עדיין יועמד לדין באשמת 26 סעיפים של רצח וחטיפה. החוקרים אף סבורים שהוא קשור לעשרות מקרי אונס, אך חוק ההתיישנות חל על מקרים כאלה.

YOU MIGHT ALSO LIKE