סגן התובע הכללי המפקח על חקירת מולר יעזוב את התפקיד במהלך פברואר
רוד רוזנשטיין כבר היה בעבר על סף התפטרות לאחר שנחשף כי שקל להקליט את הנשיא טראמפ בסתר ולפתוח בהליך הדחה נגדו. על פי דוברת הבית הלבן שרה סנדרס, רוזנשטיין עוזב כדי לאפשר לתובע הכללי הנכנס לבנות לעצמו את הצוות שלו

רוד רוזנשטיין, סגן התובע הכללי שמפקח על חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016 שמנהל התובע המיוחד רוברט מולר, צפוי לעזוב את התפקיד במהלך החודש הבא. גורמים המקורבים לרוזנשטיין טוענים כי מלכתחילה הוא תכנן לכהן רק שנתיים בתור מס' 2 במשרד המשפטים ועי הוא לא נדחק החוצה על ידי הבית הלבן, זאת על רקע חילוקי הדעות והביקורת התכופה שמותח על רוזנשטיין הנשיא דונלד טראמפ.

עוזב, לא מועזב. רוזנשטיין (צילום: Getty)

גורמים בממשל טוענים כי רוזנשטיין ישאר בתפקיד עד לאחר אישורו של התובע הכללי החדש-ישן וויליאם באר וכניסתו לתפקיד במקום התובע הכללי בפועל מתיו וויטאקר. באר, שכיהן כתובע הכללי בממשלו של ג'ורג' בוש האב בתחילת שנות ה-90, נבחר על ידי טראמפ להחליף את ג'ף סשנס, שהתפוטר יום לאחר בחירות האמצע בנובמבר האחרון. הוא מתעתד לבלות את היום בוושינגטון ולהתחיל בסס שיחות עם סנאטורים לקראת שימוע אישור כניסתו לתפקידו שיחל ב-15 בינואר.

רוזנשטיין שקל להודיע על התפטרותו לפני מספר חודשים, לאחר שנחשף כי הוא תכנן להקליט בסתר את טראמפ ולנסות לפעול להדחתו על פי תיקון לחוקה שמאפשר הדחת נשיא לא מתפקד. על פי דיווחים שונים, רוזנשטיין כבר היה בדרכו לבית הלבן להודיע על ההתפטרות אך שוכנע להשאר בתפקיד , יש הטוענים אפילו על ידי טראמפ עצמו. גורמים בסביבתו ציינו כי הוא הציג את האפשרות לשאת מכשיר הקלטה בנוכחות טראמפ כבדיחה.

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס מסרה לחדשות פוקס כי "אני יודעת שסגן התובע הכללי תמיד תכנן להשאר בערך שנתיים בתפקיד. ההערכה שלי היא שהוא מפנה מקום לתובע הכללי החדש לבנות את הצוות שהוא רוצה סביבו".

YOU MIGHT ALSO LIKE