"הגבריות המסורתית, שכוללת איפוק, תחרותיות, שליטה ואגרסיביות - פוגענית"
דוח חדש שפרסם הארגון טוען כי הגבריות המסורתית עלולה להגביל את ההתפתחות הרגשית של גברים ולגרום לילדים לבטא את עצמם בדרכים הרסניות

איגוד הפסיכולוגיה האמריקני פרסם לראשונה בהיסטוריה כללים מנחים שמתייחסים לגברים ולילדים, ובהם טוען הארגון כי "הגבריות המסורתית" עשויה לפגוע, ואף להוביל להומופוביה ולהטרדות מיניות.

הגבריות המסורתית עלולה להוביל לנזק כלפי פנים וכלפי חוץ. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

"המסקנה העיקרית מהמחקר הזה היא שגבריות מסורתיות, שכוללת איפוק, תחרותיות, שליטה ואגרסיביות - היא פוגענית", כך פורסם בהודעה לתקשורת שפרסם הארגון יחד עם הכללים החדשים.

בהודעה מציין הארגון כי המחקר מראה ש"הגבריות המסורתית פוגענית מבחינה פסיכולוגית, וכי חינוך בנים לדכא את הרגשות שלהם עשוי להוביל לנזק כלפי פנים וכלפי חוץ".

המסמך, שמכיל 36 עמודים, מזהיר כי "האידיאולוגיה הגברית המסורתית מגבילה את ההתפתחות הפסיכולוגית של גברים, מגבילה את ההתנהגות שלהם וגורמת להשפעה שלילית על הבריאות הנפשית והפיזית".

האיגוד מגדיר את ה"אידיאולוגיה הגברית" כ"אוסף מוגדר של סטנדרטים והבניות שמשפיעים על חלקים גדולים באוכלוסיה, ובהם: אנטי-נשיות, הישגיות, התרחקות מחולשה, הרפתקנות, סיכון ואלימות".

החוקרים טוענים עוד כי ילדים גבריים עשויים להשקיע את האנרגיה שלהם בהתנהגויות הרסניות כמו הומופוביה, בריונות ואפילו הטרדות מיניות, במקום לדוגמא השאיפה למצוינות באקדמיה.

"למרות שגברים מרוויחים מפטריארכיה, הם גם נפגעים ממנה", אמר רונלד פ. לוונט, פרופסור אמריטוס לפסיכולוגיה מאוניברסיטת אקרון, ואחד מעורכיו של הדוח "הפסיכולוגיה של גברים וגבריות".

הדוח החדש גם פונה למטפלים, וקורא להם לשים לב כיצד הם פונים למטופלים גברים או ילדים, וגם מצביע על הבעיה ש"כוח, פריווילגיות וסקסיזם גם תורם לגברים וגם לוכד אותם בתפקידים צרים".

YOU MIGHT ALSO LIKE