הנשיא טראמפ טען שנשיא לשעבר הביע תמיכה בהקמת החומה, אך ארבעתם הפריכו את הטענה
הנשיא טראמפ טען במהלך מסיבת עיתונאים בשבוע שעבר ש"חלק מהנשיאים הקודמים תומכים בהקמת החומה", אך אחד אחרי השני התקבלו הכחשות. קרטר: "מעולם לא שוחחתי עמו על חומה"; ראש הסגל החדש של טראמפ ב-CNN: "לא יודע למי הוא מתכוון"

ביום שישי האחרון, בתום פגישה עם מנהיגי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס, צ'ק שומר וננסי פלוסי, הנשיא טראמפ כינס מסיבת עיתונאים בגן הוורדים של הבית הלבן. הנשיא מנסה להפוך את מימון והקמת החומה בגבול הדרומי למצב חירום לאומי, ואחת הטענות שלו במהלך מסיבת העיתונאים הייתה ש"חלק מהנשיאים הקודמים" אמרו לו שהם תומכים בהקמת החומה. נציגים ודוברים של ארבעת הנשיאים הקדומים הפריכו השבוע את טענה זו.

הנשיא טראמפ במהלך מסיבת העיתונאים בשבוע שעבר (צילום: יוטיוב)

כדי להמחיש את גודל אי הדיוק, רצוי קודם כל להתבונן היטב בדבריו של הנשיא טראמפ. כאמור, הוא היה בעיצומו של הגנה על מדיניות ההגירה שלו כאשר במרכז המדיניות הזו עומד נושא החומה. הוא נשאל באופן ספציפי לגבי חוסר הרצון של הדמוקרטים להקצות חמישה מיליארד דולר לטובת הקמת החומה, והשיב: "זה עניין של ביטחון לאומי. אנחנו לא מדברים על משחקים, אנחנו מדברים על עניין של ביטחון לאומי. זה משהו שכל הנשיאים הקודמים היו צריכים לעשות והם יודעים את זה. חלקם אמרו לי שהם היו צריכים לעשות את זה", הוא אמר.

ארבעת הנשיאים לשעבר והנשיא הנוכחי בהלוויתו של ג'ורג' בוש האב (צילום: רויטרס)

בדומה לאי דיוקים אחרים של הנשיא טראמפ, ניתן לשלול ולהפריך את אי הדיוק הנוכחי בקלות יתרה. כיום חיים רק ארבעה נשיאים לשעבר: שלושת הנשיאים שקדמו לטראמפ (ברק אובמה, ג'ורג' בוש הבן, ביל קלינטון) וג'ימי קרטר בן ה-94 שכיהן כנשיא בין 1977 ל-1981. מרכז קרטר, מלכ"ר שנוסד ע"י קרטר ואשתו רוזלין ב-1982, הכחיש את טענת הנשיא: "הבהרה מנשיא ארה"ב לשעבר, ג'ימי קרטר: 'מעולם לא שוחחתי עם הנשיא טראמפ על חומה בגבול, ואינני תומך בו בנושא זה'. -ג'ימי קרטר", נכתב בציוץ בבוקר יום שני.

הנשיא לשעבר ג'ימי קרטר והודעת ההכחשה שפרסם (צילום: Shutterstock / טוויטר)

אנחל אורנה, דוברו של ביל קלינטון, הכחיש גם הוא שקלינטון וטראמפ אי פעם שוחחו על בניית חומה בגבול והוסיף: "למעשה, הם לא דיברו כלל וכלל מאז ההשבעה". פרדי בוש, דוברו של ג'ורג' בוש הבן, אמר אתמול שטראמפ ובוש גם כן מעולם לא שוחחו על נושא החומה. שלוש הכחשות אלה מותירות רק אפשרות אחת, שהנשיא לשעבר אובמה הוא זה שייעץ לנשיא המכהן להקים חומה.

אריק שולץ, דוברו של ברק אובמה, הפנה את העיתונאים אל דבריו של אובמה ממאי 2016, אז אמר ש"בניית חומה אינסופית לאורך הגבולות ולהאשים את המהגרים בכל האתגרים שניצבים מולנו אינם מסתדרים עם ההיסטוריה שלנו ככור היתוך עולמי. הקמת החומה נוגדת את הראיות שמצביעות על כך שהחדשנות וקצב הגידול שלנו כעם נבעו מהיכולת שלנו למשוך מהגרים מכל פינות העולם", הוא אמר.

ראש הסגל מיק מולבאני בראיון שערך ב-CNN במהלך סוף השבוע

אז על מי מדבר הנשיא טראמפ? מיהו אותו נשיא מסתורי שפנה אליו ואמר לו שהוא תומך בהקמת החומה? מיק מולבאני, ראש הסגל החדש של טראמפ ומי שהחליף את ג'ון קלי בתפקיד לפני פחות משבוע, התראיין במהלך סוף השבוע לרשת CNN. כאשר מנחה התוכנית, ג'ייק טאפר, שאל אותו לאיזה נשיא התכוון טראמפ בדבריו, השיב מולבאני כי "אינו יודע". גם משרד התקשורת בבית הלבן, בראשות ביל שיין ושרה האקבי-סנדרס, סירב להגיב לשאלה.

YOU MIGHT ALSO LIKE