הבית הלבן לא מוצא מועמד שייקח את תפקיד שר ההגנה
מכתבו של הגנרל מאטיס, שפרש בטריקת דלת לפני כחודש, ממשיך להכות הדים בקהילת המודיעין הלאומי. שנים המועמדים הראשונים של הנשיא טראמפ לתפקיד אמרו "לא תודה"

הנשיא טראמפ מתקשה למצוא אדם שייקח על עצמו את תפקיד שר ההגנה בעקבות עזיבתו של הגנרל ג'ים מאטיס בחודש שעבר. ג'ון קייל, הסנאטור לשעבר מאריזונה, הפך לאדם השני שדחה את הצעתו של הנשיא בשבוע שעבר, והודיע לבית הלבן כי אינו מעוניין בתפקיד.

"שר ההגנה? לא, אני בסדר. תודה אבל!" הסנאטור לשעבר ג'ון קייל (צילום: גרג נאש, The Hill)

הגנרל במיל' ג'ק קין סירב אף הוא למשרה זמן קצר לאחר התפטרותו של מאטיס. קין, שמרבה לייעץ לטראמפ בנושאים צבאיים, כבר דחה את התפקיד בעבר, במהלך המעבר בין הממשלים לאחר בחירות 2016. סגנו של מאטיס, פטריק שאנהאן, מונה לממלא מקומו באחד בינואר, וטראמפ הכריז כי הבכיר לשעבר בחברת בואינג יוכל להישאר בראש הפנטגון זמן רב, אולם במקביל הגביר הבית הלבן את מאמציו לאתר מחליף קבוע.

קייל, מומחה לביטחון לאומי שששימש סנאטור מטעם סנאטור במשך שלוש כהונות, מ-1995-2012, ושוב לתקופה קצרה לאחר מותו של ג'ון מקיין אשתקד, סייע להעביר את מינויו של ברט קאבנאו לבית המשפט העליון.

גם הוא ויתר על התענוג. הגנרל במיל' ג'ק קין (צילום: Right Web)

מאטיס התפטר בסוף החודש שעבר, בחלקו של דבר במחאה על החלטת הנשיא להסיג את כוחות ארה"ב מסוריה, אולם גם - כפי שכתב במכתב פומבי - משום שטראמפ אינו חולק את דעותיו בנוגע לחשיבותן של "הבריתות והשותפויות" של ארה"ב ברחבי העולם.

החלטתו של טראמפ בנוגע לסוריה דחתה מעליו לא רק את מאטיס אלא גם את המועמדים הבכירים להחליפו, שחלקם ביקרו אותה בפומבי, ובכך הקשו על הבית הלבן לגייס מחליף. "הנסיגה מסוריה היא טעות אסטרטגית. בוש ניצח במלחמה בעיקרון באמצעות התגבור. אובמה איבד את השלום בנסיגה פזיזה. התוצאה היתה דאע"ש", צייץ קין ב-19 בדצמבר. "הנשיא השמיד את המקלט הבטוח של דאע"ש בסוריה ויאבד את השלום בנסיגתו".

YOU MIGHT ALSO LIKE