טראמפ מאותת על גמישות קלה בנושא החומה: מוכן שהיא תיבנה ממתכת ולא מבטון
כך אמר אתמול הנשיא לכתבים לפני שיצא לקמפ דיוויד. בבית הלבן מנסים לצייר את טראמפ כמושיט יד אל המחנה הדמוקרטי בניסיון לסיים את השבתת הממשל, שנכנסה לשבוע השלישי

השבתת הממשל נכנסה לשבוע השלישי, ונראה שהנשיא דונלד טראמפ מסרב לרדת מהחומה שהוא רוצה להקים בגבול עם מקסיקו. יחד עם זה, נראה כי הוא מתחיל קצת להתגמש.

מוכן שהחומה תיבנה ממתכת. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

הנשיא אמר אתמול (ראשון) כי החומה יכולה להיבנות ממתכת במקום מבטון, דבר שיצמצם את עלויות ההקמה שלה ויאפשר לצדדים למצוא פשרה.

טראמפ איים שוב כי הוא יכריז על מצב כוננות לאומי כאפשרות נוספת להקמת החומה, בהתאם להתפתחויות בימים הקרובים. עם זאת, הוא שוב סירב לציין מהיכן יגיעו הכספים למימון החומה.

המחנה הדמוקרטי, ששולט כעת בקונגרס, מסרב להקצות 5.6 מיליארד דולר למימון החומה, שהיוותה את אחד מעמודי התווך בקמפיין של טראמפ בבחירות לבית הלבן. לאחר שננסי פלוסי נכנסה לנעלי יו"ר הקונגרס, הדמוקרטים העבירו חקיקה בשבוע שעבר שנועדה לסיים את השבתת הממשל מבלי לממן את החומה.

"חשוב מאוד שננצח במאבק הזה מנקודת המבט של הבטיחות, דבר ראשון, ומנקודת המבט של הדברים שמאפיינים אותנו כאומה", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן לפני שיצא לנופש בקמפ דיוויד. "המחסום, או החומה, יכולים להיבנות מברזל במקום מבטון אם זה עוזר למישהו. זה יכול להיות טוב יותר".

ההתגמשות לא מספיקה. גבול ארצות הברית מקסיקו (צילום: Shutterstock)

הבית הלבן התייחס להצעה הזאת של טראמפ כענף עץ זית ויד מושטת אל המחנה הדמוקרטי בקונגרס.

במכתב שנשלח אל מנהיגי הקונגרס אתמול, ובו פורטו דרישות המימון, ממשל טראמפ הוסיף בקשה לתוספת של 800 מיליון דולר עבור צרכים הומניטריים דחופים בגבול הדרומי.

אתמול ערך סגן הנשיא מייק פנס סבב שיחות נוסף עם גורמים בקונגרס בנוגע למימון החומה, אך טראמפ אמר כי הוא לא צופה שהשיחות האלה יניבו תוצאות, משום שמי שיכול לפתור את המשבר הזה במהירות, לדבריו, הם פלוסי, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר והנשיא עצמו.

"אם אנחנו לא נמצא פיתרון, זה הולך לקחת הרבה זמן. אני לא הולך להתכופף", הוסיף.

מאוחר יותר הוא צייץ כי השיחות שערך סגנו דווקא היו מועילות. עם זאת, גורמים במחנה הדמוקרטי דווקא טוענים אחרת, ומציינים כי במהלך השיחות דחקו הדוברים בסגן הנשיא לאשר את התקציב בלי מימון החומה, אך הוא ציין כי טראמפ לא יסכים לזה.

YOU MIGHT ALSO LIKE