"הנשיא טראמפ הכתיב טון לפיו אתיקה ושמירה על החוק הן בגדר המלצה בלבד"
כך אומר היו"ר החדש של ועדת הפיקוח והרפורמה בממשל בבית הנבחרים, אלייג'ה קאמינגס, שחשף חבילת חוקים אשר בין השאר יחייבו את הנשיא ואת סגנו לחשוף את דוחות המס שלהם - 10 שנים אחורה

יום לאחר שהושבעו כסיעת הרוב בבית הנבחרים הציגו חברי הבית הדמוקרטים חבילת רפורמות אתיקה שיציבו פיקוח נוסף על הבית הלבן ויחייבו את הנשיא דונלד טראמפ לחשוף את דוחות המס שלו. הדמוקרטים בבית הנבחרים הציגו את חבילת הצעות החוק - הכוללות שינויים רבים בחוקי מימון הבחירות והאתיקה - כרפורמה של איכות השלטון. אולם ההצעות העוסקות בהגבלת כוחו של טראמפ יהפכו את החבילה לנשק פוליטי יעיל, למרות שהחוקים המוצעים אינם צפויים לעבור בסנאט, שעודנו בשליטה רפובליקנית.

"העם האמריקאי נתן לקונגרס מנדט: להתחיל סוף כל סוף להפעיל פיקוח אמין". יו"ר ועדת הפיקוח והרפורמה בממשל של בית הנבחרים, אלייג'ה קאמינגס, דמוקרטי ממרילנד; צילום: דייגו רדז'ינסקי, נשיונל לאו ריוויו)

חבר בית הנבחרים הוותיק אלייג'ה קאמינגס (דמוקרטי ממרילנד), היו"ר הנכנס של ועדת בית הנבחרים לפיקוח ורפורמה בממשל, רמז כי יגביר את הפיקוח על טראמפ בשבועות הקרובים. "בחירות אמצע הכהונה היו אירוע מונומנטלי והיסטורי. העם האמריקאי נתן לקונגרס מנדט: להתחיל סוף כל סוף להפעיל פיקוח אמין ולהתחיל להעביר רפורמות. במהלך השנתיים האחרונות הכתיב הנשיא טראמפ נימה במורד ממשלו לפיה התנהגות אתית ושמירה על החוק הם בגדר המלצה בלבד. אנחנו טובים מזה", אמר.

החוק החדש יחייב את הנשיא ואת סגנו לשחרר 10 שנים של דוחות מס. הוא גם יחזק את כללי האתיקה המחייבים את עובדי הבית הלבן ויעניק למשרד לאתיקה ממשלתית יותר סמכויות אכיפה. הרפורמות המוצעות גם יחוללו שינוי גורף בזכויות הצבעה, אבטחת בחירות וחוקי מימון בחירות. הוא ירחיב במידה משמעותית את המימון הציבורי לבחירות באמצעות מערכת של השוואת תרומות קטנות, יעניק לרשויות יותר משאבים לחקור סוכנים זרים המשדלים גורמים בארה"ב, וייצור קוד אתי חדש לבית המשפט העליון.

הכוח (המוגבל, לעת עתה) החדש. אילחאן עומאר, חברת בית הנבחרים הטרייה ממינסוטה, נשבעת אמונים לארה"ב וחוקתה על הקוראן של סבה (צילום: אריק ס. לסר, EPA)

שינוי נוסף בחוק יחייב עמותות "סופר-פאק" (עמותות-גג המאגדות מספר רב של עמותות לכדי מכונת מימון אדירה), המוציאות יותר מעשרות אלפים דולר במחזור בחירות לחשוף את תורמיהם תוך 24 שעות מקבלת כל תרומה. במחזור הבחירות של 2018 מצאו קרוב ל-70 עמותות-על שכאלה דרכים לעכב את דיווחיהן.

"הציניותשל הבוחרים עמוקה. הסקפטיות שלהם נרחבת. הם לא יודעים אם יוכלו לקבל את הדמוקרטיה שלהם בחזרה", אמר חבר בית הנבחרים ג'ון סרביינס (דמוקרטי ממרילנד), מראשי התומכים בחוק. "הרוב הדמוקרטי רוצה להחזיר לכם את הקול שלכם".

YOU MIGHT ALSO LIKE