סוף שבוע ארוך ומדמם בכבישי קליפורניה: 50 הרוגים בגלל השפעת סמים ואלכוהול
סוף השבוע הארוך והחגיגי גבה את קורבנותיו. מדובר בעלייה של 25 אחוזים לעומת נתוני השנה שעברה. 1,140 תחת השפעה נעצרו בידי המשטרה. "אי אפשר להשוות לשנה שעברה"

הרשויות בקליפורניה הודיעו אתמול (רביעי) כי חמישים בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בהן היו מעורבים נהגים תחת השפעת סמים או אלכוהול במהלך סוף השבוע הארוך של תחילת השנה. מדובר בעלייה מדאיגה לעומת 40 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד.

עלייה של 25 אחוז לעומת השנה שעברה. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

משטרת הכבישים המהירים של קליפורניה עצרה 1,140 נהגים שאחזו בהגה בזמן שהיו תחת השפעת סמים או אלכוהול. כך דיווח הסן פרנסיסקו כרוניקל.

בשנה שעברה, נעצרו 936 בני אדם בעקבות נהיגה תחת השפעה במהלך פרק זמן של 72 שעות סוף השבוע הארוך.

עם זאת, ייתכן כי העלייה בכמות המעצרים קשורה לכוננות הגבוהה שהשוטרים היו בה, כאשר במהלך סוף השבוע הארוך עלתה הכוננות וכל השוטרים היו במשמרות. "אי אפשר להשוות לשנה שעברה, בגלל שהפעם זה היה ארוך יותר ביום שלם", אמר ג'יימס קופי, דובר של משטרת התחבורה המקומית.

נתונים כאלה עלולים לשמש כתחמושת עבור מתנגדי הלגליזציה של סמים קלים. כך לדוגמא, בשבוע שעבר הביע מפקד משטרת ניו יורק את חששו מפני השפעת הלגליזציה הקרבה על הנהגים.

"אין בדיקה אמינה לזה". נהג מעשן מריחואנה, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

"המשטרה יודעת שזה מגיע", אמר נציב המשטרה ג'יימס אוניל בראיון ברדיו, "מה אנחנו הולכים לעשות עם כל מי שצעיר מגיל 21?" תהה, והוסיף כי "מה שהכי מדאיג אותי הוא נהיגה תחת השפעת מריחואנה, בגלל שאין בדיקה אמינה לזה".

"אז אנחנו בוחנים את זה ונצטרך לעשות את הטוב ביותר כדי לוודא שאנחנו שומרים על ביטחון התושבים. אנחנו פועלים יחד עם לשכת ראש העירייה, ועם כמה סוכנויות שיכולות לסייע בנושא", הוסיף.

מוקדם יותר הביע אוניל חשש שונה, שלגליזציה של מריחואנה תשלח את כלבי הסמים שמשרתים במשטרה לפרישה מוקדמת. במשטרת ניו יורק יש 12 כלבים שמאומנים כדי להתריע כאשר הם מריחים סמים לא חוקיים, או ליתר דיוק מריחואנה.

YOU MIGHT ALSO LIKE