הנשיא טראמפ לא יורד מהחומה, השבתת הממשל צפויה להימשך למרות הדיונים בין הצדדים
אתמול נפגשו נציגי הדמוקרטים והרפובליקנים עם טראמפ כדי לדון בחוסר ההתקדמות בביטחון הגבולות. לאחר מכן צייץ הנשיא: "אין שום ביטחון גבולות בלי החומה". הדמוקרטים צפויים היום להעלות להצבעה את הצעת התקציב שלהם, שלא כוללת מימון לבניית החומה עם גבול מקסיקו

הנשיא דונלד טראמפ אמר הלילה (רביעי) כי הוא עדיין מוכן לעבוד עם הדמוקרטים כדי להעביר את אישור התקציב שיאפשר את חזרת הממשל לעבודה. הוא ציין כי הוא קיים פגישות חשובות עם ראשי המפלגות בקונגרס.

מוכן לעבוד עם הדמוקרטים. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

"שתי המפלגות חייבות לעבוד יחד כדי להעביר את אישור התקציב שמגן על האומה שלנו ועל אנשיה - זו החובה הראשונה והחשובה ביותר של הממשלה", צייץ הנשיא, "אני עדיין מוכן לעבוד עם הדמוקרטים כדי להעביר את התקציב שישמור על הגבולות שלנו, יתמוך בסוכנויות ובסוכנים בשטח, וישמור על אמריקה בטוחה. בואו נגמור עם זה!"

ארבע שעות מאוחר יותר, טראמפ פנה שוב לטוויטר כדי להדגיש כי "זה עצוב, אבל לא יכול להיות שום ביטחון גבולות בלי החומה!"

הציוצים של טראמפ באו כמה שעות לאחר שהוא נפגש עם מנהיגים משתי המפלגות בבית הלבן, כדי לדון על הביטחון בגבולות שלא התקדם כלל.

דובר הבית הלבן הוגאן גידלי אמר לחדשות פוקס כי הדמוקרטים לא נתנו לשרה להגנת הפנים קירסטן נילסן להשלים משפט "בתוך חמש שניות", ולא היה להם אכפת מה היה לה לומר.

טראמפ הזמין את חברי המפלגות לפגישת עדכון נוספת ביום שישי, יום לאחר שננסי פלוסי צפויה להפוך ליו"ר הקונגרס.

הדמוקרטים יציגו היום את ההצעה שלהם. ננסי פלוסי (צילום: Shuterstock)

מוקדם יותר קראו הדמוקרטים בקונגרס לנשיא טראמפ לאשר את התקציב כדי להפסיק את השבתת הממשל, תוך טענה שהוא משתמש באזרחי המדינה כ"בני ערובה" במאבקו להקמת החומה בגבול עם מקסיקו.

הפגישה שנערכה אתמול, ובה השתתפו גם פלוסי ומנהיג הרוב הדמוקרטי צ'ק שומר, לא הובילה לשום פריצת דרך, והדמוקרטים הודיעו כי הם עדיין יציגו היום את הצעת התקציב שלהם. הממשל דחה עד כה את התכנית של הרפובליקנים, שלא כוללת תקציב לבניית החומה עם מקסיקו.

שומר אמר כי טראמפ לא העניק "תשובה טובה" בהתנגדותו להצעות. הוא הוסיף כי "טראמפ והרפובליקנים "מרגישים עכשיו את החום".

שלשום מסרה פלוסי כי הדמוקרטים יפעלו למען סיום השבתת הממשל עם פתיחת המושב החדש של הקונגרס, ויאשרו הצעת חוק שתאפשר את הפתיחה מחדש גם מבלי המימון לחומה: "אנחנו נותנים לרפובליקנים הזדמנות לקבל 'כן' כתשובה", כתבה פלוסי לעמיתיה במפלגה. "הרפובליקנים בסנאט כבר הביעו תמיכה בחקיקה הזו, ואם הם ידחו אותה עכשיו, הם יהיו שותפים מלאים לכאוס וההרס נגרמו מההשבתה השלישית בכהונה של הנשיא".

שלט שהוצב מחוץ לארכיון הלאומי של ארצות הברית, השבוע בוושינגטון די. סי. (צילום: Shutterstock)

השבתת הממשל הפדרלי החלה לפני קרוב לשבועיים עקב היעדר מימון לכמה סוכנויות פדרליות שלא נשאר להן כסף בתקציב השנתי של ארצות הברית, שהגירעון בו – הפער בין הכנסות והוצאות – הולך ומעמיק, בעיקר בשל חוק המס החדש שהעביר טראמפ לפני כשנה וחצי ושנכנס לתוקפו לפני שנה בדיוק. החוק הפחית דרמטית את הכנסות הממשל ממסים מבלי להפחית את ההוצאות בהתאם.

בשל היעדר המימון, נדרשה חקיקה מיוחדת שתעניק מימון מיוחד לסוכנויות אלה כדי שתוכלנה להמשיך לפעול – אולם חקיה זו נתקלה במכשלו עקשנותו של טראמפ, שמתנגד לכל חבילת מימון שלא תכלול הקצאה מיוחדת למימון בניית החומה בגבול ארצות הברית-מקסיקו. טראמפ דורש מהסנאט לאשר כששה מיליארד דולר עבור החומה – סכום שהדמוקרטים, כמו גם לא מעט רפובליקנים, מתנגדים לו נחרצות, גם אלה שלא מתנגדים עקרונית לחומה עצמה.

YOU MIGHT ALSO LIKE